Tarona Egertona vydírá záhadný pasažer, aby o Vánocích do letadla pustil záhadný kufr. Jak se mi líbil tenhle nový thriller?
Když jsem si o víkendu pustil na Netflixu thriller Carry-On, měl jsem z toho pocit, že takovéhle filmy už prostě nevznikají. Vlastně úplně jednoduchý thriller, který je ale fakt poctivý. A protože se odehrává o Vánocích a hlavní postava bojuje proti teroristům, nejde jej alespoň trochu nesrovnávat s vánoční klasikou Die Hard.
Místo mrakodrapu tu je ale Taron Egerton jako sekuriťák na letišti vydíraný neznámým pasažérem. Ten chce, aby pustil na palubu letadla záhadný kufr o Štedrém dnu. Strhává se tak hra na kočku a myš, která má plno zvratů i akce, ale spíše jde většnou o dialog jich dvou přes vysílačku. Ale to určitě není špatně, protože film si nechává dost es v rukávu.
Není to nic, co by žánru přinášelo něco nového a je dobře, že je to film, který dropnul na streaming a nešel do kin, protože přeci jen na streaming jsme jako diváci*divačky asi shovívější. A mě to prostě bavilo díky tomu, že mám pocit, že je to v něčem fakt taková homage na thrillery z 80. a 90. let, které jsou pro mnohé současné filmaře možná až moc jednoduché.
Občas není potřebné znovu objevovat kolo, když to funguje a tohle je zářný příklad. Tak nějak správně to hraje na vytyčeném žánrovém poli, ani to moc nevyniká a nedělá ani nic tak moc špatně, aby to diváka či divačku naštvalo. Asi hlavní výtka je, že Jason Bateman je fajn záporák, ale upřímně byl mnohem lepší a chladnější v seriálu Ozark než třeba tady.
Car chase scéna, do které hraje Last Christmas mi ale dala všechno!