Recenze: Borderlands - ujetá herní adaptace s Cate Blanchett nemá ambice být víc než akčňák

Do kin jde herní adaptace Borderlands s Cate Blanchett v hlavní roli. Je to jeden z klasických akčňáků, které už se skoro nedělají, v dobrém i špatném slova smyslu.

Za adaptací hry Borderlands, která se odehrává na jiné planetě, stojí režisér Eli Roth, od kterého jsi mohl*a vidět řadu béčkových hororů a thrillerů jako Hostel nebo Knock Knock. S Borderlands, které je vysokorozpočtovou akční sci-fi komedií, si tak ukousnul docela velké sousto, které se mu nedaří vždy přežvýkat. Film vypráví příběh skupiny postav, které spojí cesta za trezorem k získání nevídané moci na planetě Pandora.

Borderlands fungují jako letní oddechovka, na kterou zajdeš do kina na rande nebo po dni v nákupáku, kdy prostě „nevíš na co“. A i takové filmy jsou potřeba, o tom žádná. Ale tomuhle se bohužel nedá nevytknout, že mohl být něčím víc než jen trochu vtipnou akční komedií. Jeho příběh v jádru má potenciál mít i emoční náboj jako třeba The Last of Us, ale místo toho je to občas taková (možná i naschvál) chaotická směsice scén zabalených do dobrých CGI vizuálů.

Ariana Greenblatt ve filmu Borderlands (2024) - zdroj: Lionsgate

Jako diváka nebo divačku tě asi nestihne nudit díky tomu, že má nevídaně vstřícnou stopáž a finišuje pod 2 hodiny, což se zdá poslední dobou jako rarita. Ale i tak v něčem člověk chce a doufá v něco víc, zvlášť kvůli účasti dvou oscarových hereček - Cate Blanchett a Jamie Lee Curtis. Fanoušci a fanynky Blanchett asi nebudou zklamaní a člověka až překvapí, jak dobře je herečka schopná naplnit roli akční hvězdy, ale její postava nepůsobí úplně adekvátně věku, což je škoda.

Florian Munteanu, Jamie Lee Curtis a Cate Blanchett ve filmu Borderlands (2024) - zdroj: Lionsgate

Suma sumárum jsou Borderlands takový patvar, který je v něčem zábavný a povedený, ale pokud se na něj chceš dívat pod větším drobnohledem, je lepší si to rozmyslet, protože se zbytečně zklameš a spálíš. (Hru jsem nehrál, takže tento verdikt nechám herním fans.)

HODNOCENÍ: 5/10