Recenze: #annaismissing – co si přála být Cool Girl a V síti

Od tvůrců seriálu #martyisdead přichází film #annaismissing, který vyšetřuje zmizení influencerky poté, co se leaknuly její nahé fotky. Kdo za tím vším stojí?

#annaismissing působí jako film, který máš přečtený od začátku, ale takový vůbec není... Náctiletá Nina najde v telefonu svého táty omylem nahou fotku pohřešované influencerky Anny, a pustí se tak do hledání pravdy o zmizení této influencerky a případné viny jejího otce. Banální děj, který by naprosto stačil, ale tohle je pouhý začátek toho, jak si scenáristka Lucie Kryzová chytře hraje s divákem.

Rovnou říkám, že jsem od filmu neměl vysoká očekávání, protože #martyisdead mě až tak nechytlo, Anna ale jako další počin dává tvůrcům větší hrací pole a evidentně i větší rozpočty. Zvládnutá je řemeslně po všech stránkách od na pohled zajímavých setů zahalených do podzimní mlhy po skvělé zapojení online světa. Místy však moodově působí jako přespřílišná snaha o to působit jako béčkovější skandinávský thriller.

zdroj: Bionaut

I herci ve filmu pro mě byli spíše příjemným překvapením, jelikož v obsahu nejsou úplně známá jména, dost sází na mladé neokoukané tváře. A k nim kombinuje starší herce jako Marka Němce, Barboru Bočkovou nebo Vlastinu Svátkovou, kteří mě v předchozích rolích moc nenadchli. Postavu Anny zároveň považuju snad za první instanci role influencerky v českém filmu/televizi, která je zobrazená víceméně realisticky.

zdroj: Bionaut

#annaismissing není v ničem průlomová a bere si témata, které se v Česku pořád považují za nevídaná (influenceři, sexuální predátoři, bezpečnost na internetu), tak mimo snahu poučovat, která mě moc nebrala, funguje jako plnohodnotný thriller s dostatkem zvratů a zajímavých postav, aby diváka bavil. Pokud na něj skočíš do kina, určitě nebudeš litovat.

HODNOCENÍ: 7/10