Podle nové studie dosáhl obrat „opileckých nákupů“ neuvěřitelných 14 miliard dolarů. Co lidé pod vlivem nejčastěji nakupují?
Možná se to nestává často, možná jsi o tom nikdy ani neslyšel/a, přesto podle nové studie společnosti Finder.com počet Američanů, kteří nakupují opilí nebo jinak pod vlivem alkoholu, natolik vzrostl, že se obrat „opileckého nakupování“ vyhoupl na 14 miliard dolarů ročně.
Studie uvádí, že každý šestý Američan (tedy 17 % všech respondentů) rád nakupuje poté, co si nalil něco dobrého k pití, a že v průměru utratí až 309 dolarů na osobu. Z hlediska nakupovaného zboží jsou na prvních dvou místech oblečení a potraviny, přičemž 47 % spotřebitelů se zálibou v nočním pití uvedlo, že nakupují hlavně v těchto dvou kategoriích.
Není tedy překvapením, že nejvíce položek, které lidé v opilosti nakupují, je další alkohol (všichni jsme to zažili) a cigarety, ale hojně utrácejí také za hazardní hry. Nejdražšími věcmi, které lidé kupují, když jsou trochu podnapilí, jsou motorová vozidla, jež jsou mimochodem nejdražší kategorií s průměrnými výdaji ve výši 2 038 dolarů. Doufejme jen, že alespoň při jejich řízení jsou lidé střízliví.
Další věci, které se kupují po požití alkoholu? Filmy a DVD, hudba, dovolená a cestování, a dokonce i domácí zvířata. Více než čtvrtinu těchto opilých nakupujících však tvoří muži, a to 26 % oproti 10 % žen. Polovina dotázaných žen uvádí, že nakupuje hlavně oblečení, zatímco 47 % mužů dává přednost jídlu.
Ze všech těchto lidí patří třetina ke generaci mileniálů, která spolu s generací Z tvoří největší počet kupujících oblečení po vypitém třetím drinku. Je zřejmé, že tento zvyk se týká majetnějších vrstev: ti, kteří vydělávají více než 100 000 dolarů ročně, tedy 26 % respondentů, nakupují pod vlivem alkoholu téměř dvakrát častěji než ti, kteří vydělávají méně než 100 000 dolarů, což je 15 %.