Gen Z má v oblibě se hezky oblékat. Pojď se podívat proč!
Gen Z miluje dressing up. Jen si vzpomeň na koncerty Harryho Stylese, Beyoncé nebo Taylor Swift, kam si většina lidí vzala péřová boa a svoje nejvíc fancy outfity. Dalším super příkladem je třeba premiéra Barbie a Oppenheimera, které proběhly v létě. Sociální sítě i kina byly plné růžových outfitů nebo černých obleků.
Naše doba je overwhelming a se skoro každodenní záplavou nových trendů a aesthetics to může být občas těžké. Navíc, oblékání se podle našich oblíbených postav z děství, jako je Blair Waldorf nebo Rory Gilmore, může sloužit jako únik před realitou.
Na TikToku najdeš mnoho inspirace. Podle webu PlanetWoo má taky velký vliv Pinterest, kde si mnoho z nás tvoří nástěnky a moodboardy.
Čerpat inspiraci od celebrit nebo oblíbených postav není nic nového, ale důležité na tom je, že nám to přináší pocit, že někam patříme. Komunity různých fanoušků se totiž budou oblíkat podobně a navíc pochopí tvůj niche outfit inspirovaný určitou postavou nebo celebritou. Právě v téhle skupinách lidí pak najdeš komfort a pochopení.
Koncerty jsou krásnou ukázkou míst, kde se sejdeš s lidmi, kteří mají podobné zájmy a víš, že jste na jedné vlně.
Změnu můžeme pozorovat především v posledních letech, přesněji řečeno po skončení covidu. Během té doby většina z nás trávila čas především v pyžamech nebo teplákách, a tak teď jdeme all out a chceme využít všechno naše hezké oblečení.
Nošení fancy oblečení, které máme rádi, nám celkově může zlepšit den, a je s tím spojená psychologie. Tyhle věci si totiž často šetříme na special ocasions, což bychom neměli, jelikož každý den je speciální a zaslouží si super outfit. A především ve dny, kdy se cítíš blbě by sis něco takového měl*a vzít na sebe.