Od kultovního krému Embryolisse přes balzám na rty Homeoplasmine až po multifunkční mlhu na obličej od Caudalie, tajemství nenuceného šarmu Francouzek bere sociální sítě útokem. Podlehneš i ty?
Pokud jsi byl/a v Paříži ve čtvrti Saint-Germain-des-Prés, na nároží ulic Rue du Four a Rue Bonaparte, možná sis všiml/a velkého množství lidí netrpělivě čekajících ve frontě, a to nehledě na čas nebo počasí. Tento stav se nemění a vždy tam najdeš houf turistů i místních obyvatel, kteří se nemohou dočkat, až objeví novinky skrývající se za dveřmi této bílé budovy. Jde snad o významné muzeum nebo nový butik luxusního módního domu?
Kdepak, na Rue du Four 26 se nachází CityPharma, slavná lékárna a drogerie rozprostírající se na třech podlažích tří sousedících domů, do níž denně zavítá v průměru pět tisíc lidí a která se stala vyhlášeným místem pro všechny beauty junkies.
Tajemství jejího úspěchu tkví v tom samém, co proměnilo lékárny v hlavním městě i ve zbytku země v opravdový sociální fenomén, který pod hashtagem #frenchpharmacy sdružuje miliony beauty nadšenců: Najdeš tam obrovský výběr produktů za poloviční ceny, které jsou často o 40–50 % nižší než běžné maloobchodní ceny.
Ačkoli je mnozí objevili teprve nedávno, Francouzi jim dávali vždy přednost před tradičními parfumériemi, stejně jako beauty redaktorky předních časopisů a skincare junkies, pro které by výlet do Paříže nebyl bez návštěvy alespoň jedné z paralékáren kompletní. Vždyť kde jinde seženeš pohromadě produkty vyhlášených francouzských značek, jako je La Roche-Posay, Avène, Bioderma, Vichy, Nuxe, A313, Homeoplasmine, Klorane nebo absolutní bestseller, multifunkční krém Embryolisse Lait-Crème Concentré?
Stačí jedna návštěva a pochopíš, proč právem patří do výbavy každého vizážisty během fashion weeku. Francouzky to s množstvím kosmetiky nepřehánějí nejen proto, že jsou pařížské koupelny malé. Chic Francouzky jako Lou Doillon, Louise Follain, Garance Doré, Camille Razat nebo Jeanne Damas upřednostňují filozofii less is more nejen co se týče módy, ale také při výběru péče o pleť.
Vědí, že vhodně vybrané přípravky z lékárny jsou lepší než experimentální kombinace a rutina složená z posledních horkých novinek. Klasická french pharma skincare má oproti jiným kulturám daleko minimalističtější složení a zaměřuje se spíš na to, aby podpořila přirozenou kožní bariéru pleti a její regenerační schopnosti.
Hlavním tajemstvím francouzských lékárenských produktů jsou kvalitní formulace, které se opírají o několik klíčových složek s vědecky prokázanou účinností, mezi ně patří kyselina hyaluronová (hydratační vlastnosti), vitamín C (chrání proti volným radikálům), termální voda se silným hojivým a protizánětlivým účinkem nebo léty prověřené ingredience proti předčasnému stárnutí pleti a akné, jako je retinol a kyselina salicylová.
Někdo z vás by jistě mohl namítnout, že stejné složky se v současnosti nacházejí v produktech mnoha jiných značek všech cenových kategorií a původu, tak proč si je kupovat zrovna v pařížské lékárně?
Důvody jsou různé a zahrnují touhu prožít si nefalšovanou french girl experience jako Emily v Paříži, kterou má většina z nás díky filmům a populárním influencerkám vrytou do paměti, až po možnost nakoupit na jednom místě všechny populární brandy za perfektní cenu. Nesmíme podcenit ani to, že nákup séra, masky nebo krému v lékárně v mnohých z nás vyvolává iluzi, že dostáváme skutečně něco zaručeně účinného a spolehlivého.
Právě proto tenhle kulturní fenomén nevykazuje žádné známky ztráty na své popularitě. Nechystáš se v nejbližší době do Paříže? Nevadí. I v Česku máme lékárnu francouzského typu, a to La Pharmacie Française na Arbesově náměstí v Praze, kde najdeš přes dvacet french girl approved značek.
Kdybychom se v redakci FOMO mohli teleportovat rovnou do lékárny v Paříži, pořídili bychom si rozhodně tyhle produkty.