Péče o pleť je nedílnou součástí našich denních rutin, ale může být težké najít něco, co nám opravdu vyhovuje. Více a více lidí se obrací právě na korejské skincare značky.
Korejská kosmetika je pro milovníky a milovnice skincare pomalu svatá a v posledních měsících neustále roste na popularitě. Jenom na TikToku má #koreanskincare 7,4 miliardy zhlédnutí, a zatím nejsme u konce. Co stojí za tímto boomem?
Za zájmem o produkty, které na trhu figurují už delší dobu, může tak trošku obsese naší generace se skincare a wellbeingem, kterým přikládáme mnohem vetší váhu než generace před námi. Rýžová voda, glass skin, desetikroková rutina nebo dokonce pimple patches této obsesi předcházely, a nechaly nás se zamilovat.
V této části světa má spousta lidí dokonalou pleť, která je hydratovaná a bez nedokonalostí, což je pro mnohé z nás vysněný cíl (disclaimer, stav tvojí pleti není žádný ukazatel krásy, a pokud nemáš dokonalou pleť podle společenských standardů, není na tom nic špatně!).
V Koreji je tohle jeden z největších byznysů, a hlavním důvodem obliby těchto produktů jsou neustálé inovace, které jdou s dobou, a výborná složení, tím pádem je výsledkem skvělá kvalita produktů. Dost často obsahují přírodní složky, které mají jedinečné účinky jako například:
Právě korejská skincare je oblíbená pro své účinky hlavně u problémovější pleti a poškozené kožní bariéry, jelikož jsou v ní spíše léčivé ingredience a méně těch agresivnějších než v klasických skincare produktech, které pro některé mohou být až příliš dráždivé. Ideální jsou také pro lidi s ekzémy a různými problémy se samotnou pokožkou.
Velký rozdíl je i v propagaci účinků produktů. Zatímco na Západě světe se marketingová komunikace často soustředí primárně na zbavování se černých teček, nadbytečných olejů a podobně, tak v korejské převládá snaha pleť dostatečně vyživit, abychom předcházeli jejich vzniku.
Dr. Jenelle Kim, zakladatelka JBK Wellness Labs, říká, že korejská skincare se hodně drží trendů a snaží se přicházet s tím, co naše pleť potřebuje. Produkty jsou vyvíjeny i do různých podnebí, či rozčních období, kdy pleť potřebuje vždy něco jiného.
Jednou z dalších položek, která této kosmetice přidává na oblíbenosti, je cena. Poměr cena-výkon je většinou nastavený dobře a korejská kosmetika tak není nedostupná.
Já sama jsem před měsíce přešla právě na ni, a nikdy jsem neměla hezčí pleť. Dost dlouho jsem bojovala s akné a jeho následky, a neustále hledala dostatečně dobré produkty, které by vyhovovaly mojí pleti bez toho, aby ji dráždily, a to jsem tady přesně našla.
Ze začátku možná bude težké se orientovat, jak produkty poskládat nebo která značka je dobrá a k čemu slouží, ale věř mi, pokud si uděláš research, tak do toho jdi!