Naturální vína, domácí zmrzlina, aesthetic pařížská ulice plná cool stylish lidí – možná i tys měl/a tohle místo na svojí fyp. Majitelé ale z úspěchu podniku radost nemají. Proč tomu tak je, se dozvíš v článku.
Z malého podniku Folderol se přes léto stal virální hit na sociálních sítích a namísto původní myšlenky – vytvořit místo pro rodiče s dětmi – se z něj stalo útočiště pro uživatele TikToku. Ti si z podniku udělali vlastní aesthetic – stylish cool outfity, zmrzlina v pohárku a víno v ruce k tomu. 👇
Hlavní myšlenka majitelů byla vytvořit klidné místo pro rodiče s dětmi. Rodiče by si vychutnávali naturální vína a děti zase zmrzlinu. Úspěch na TikToku jim ale tuto vizi překazil, jelikož místo je teď plné TikTok a fashion girlies, které si chodí na obrubník k podniku udělat fotky. Z idylického místa, kde si můžou místní vydechnout, je tak spíš turistická atrakce.
Dalším problémem je nával nových zákazníků. Před podnikem se dělají nekonečné fronty, kradou se pohárky od zmrzlin a věrní zákazníci podnik přestávají navštěvovat, protože si nemají kam sednout. Aby toho nebylo málo, tak stížnosti schytávají i od sousedů, kterým vadí hluk.
Majitelé museli udělat zásadní změny, aby se jejich podnik vrátil k původní vizi. Najmuli vyhazovače, který kontroluje frontu, zakázali sezení venku na obrubníku a napsali na zeď Folderolu nápis ,,NO TIKTOK”. Odteď si tak neuděláš video ani fotky. Majitelé se snaží v zákaznících povzbudit myšlení, že si k nim jdou přece užít zábavu a ne dělat content. Těžko ale říct, zda to pomůže…👇
Zdroj: The New York Times, TikTok