Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Pád Chiary Ferragni - světové influencerky, které se zhroutil byznys i manželství skrz finanční podvody

Chiara Ferragni je už léta nejsledovanější influencerkou v Itálii, a je také první digitální blogerkou, která proměnila svou image v multimilionové impérium. Stačilo však jen málo, aby se její byznys zhroutil. Skandál kolem finančních prostředků ji přivedl pod drobnohled kvůli údajnému spáchání několika podvodných charitativních programů a nekalých obchodních praktik.

Chiara, která v minulosti dosáhla exponencionálního růstu své značky, až se její případ stal case study na Harvard Bussiness School, nyní čelí kauze. Chiara Ferragni, jedna z nejslavnějších italských osobností, influencerka, designérka, CEO a byznsmenka s vlastními značkami a úspěšnou platformou, byla vždy jednou z nejžádanějších osobností na trhu pro reklamu: od Pantene, Evian, Nespresso a luxusní módní domy, spolupracovat s ní chtěl každý.

Stephane Cardinale - Corbis/Corbis via Getty Images

Nyní ale čelí největší kauze své dosavadní kariéry. Módní blogerka a podnikatelka je od minulého roku zapletena do skandálu, který otočil nejen všechny její příznivce proti ní, ale také celou Itálii.

Vittorio Zunino Celotto/Getty Images for Hublot

Charitativní akce se proměnila ve finanční vyšetřování

S 29,5 milionu sledujících na Instagramu má Ferragni velkou váhu. Toho chtěla využít při spuštění slavnostní charitativní akce s italským moučníkem pandoro v propojení se svou osobní značkou.

Agentura uvedla, že spotřebitelé byli oklamáni, když si koupili speciální edici vánočního koláče Pandoro. Ten standardně stojí 4 eura, ale s Chiary logem stál 9 eur, protože si lidé mysleli, že Ferragni věnuje tuto část výtěžku turínské nemocnici. Místo toho společnost Balocco, která dezert vyrábí, věnovala již stanovenou částku, a to pouhých 50 000 eur. Zároveň tuto částku nemocnici darovala ještě před začátkem celé spolupráce.

Za spolupráci s Chiarou však zaplatili 1 milion eur. Jakmile se vše provalilo, se slzami v očích se Chiara omluvila a věnovala nemocnici 1 milion eur. To však nezabránilo tomu, aby trestní vyšetřování případu nepohltilo všechny její další iniciativy.

Dominique Charriau/WireImage

Na to milánská prokuratura oznámila vyšetřování Ferragni pro podvod – byla jí udělena tučná pokuta v hodnotě 1 milionu euro, firmě Balocco pak pokuta 600 tisíc eur.

Po ohlášení následovaly dlouhé debaty v Itálii, i samotné prohlášení premiérky Giorgii Meloni, která se na dortový skandál odvolávala během výročního festivalu své krajně pravicové strany Bratři Itálie, vůči níž se Chiara i manžel Fedez ostře vymezovali.

Skutečnými vzory, které je třeba následovat, nejsou influenceři, kteří vydělávají spoustu peněz nošením oblečení a předváděním tašek... nebo dokonce propagací drahých dortů, které v lidech vzbuzují dojem, že jsou charitativní.
- premiérka Meloni.

Ferragni od té doby ztratila více než 200 000 sledujících. Ve svém prohlášení uvedla:

Jsem klidná, protože jsem vždy jednala v dobré víře a jsem si jistá, že to vyplyne z probíhajícího vyšetřování. Mám plnou důvěru v práci justice a ve své právníky.
Peter White/Getty Images

Konec Fedeze a Chiary?

Během rozhovoru s Fabio Fazio v italské televizní show se oficiálně vyjádřila k jejímu manželství poté, co si všichni všimli, že se již neobjevuje po boku svého muže, známého italského umělce. V show poprvé veřejně potvrdila, že se jejich vztah nachází v krizi a aktuálně již nežijí pod jednou střechou. Pár se tedy oficiálně rozešel, o rozvodu ale Ferragni zatím nepromluvila. Spolu mají dvě malé děti, syna a dceru.

Dokonce se šeptá, že si Chiara najala nejlepší italskou rozvodovou právničku. Fedez se totiž údajně chystá žalovat svou manželku za poškození jména. Někteří se ale domnívají, že se jedná pouze o strategii k odvedení pozornosti od celého skandálu, a že se pár k sobě po odeznění vrátí.

Jamie McCarthy/Getty Images

Chiara žaluje italský magazín

Pro šestatřicetiletou podnikatelku ale drama nekončí. Ve čtvrtek zažalovala zpravodajský časopis L'Espresso kvůli titulní fotografii, na níž je zobrazena jako Joker.

Podnikatelka pověřila své právníky, aby varovali časopis před zveřejněním obálky v pátek, na Mezinárodní den žen, s tím, že jde o „do očí bijící snahu očernit ženy v den, kdy by měly být oslavovány".

L'Espresso časopis