Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Obsese s Jellycats a Sonny Angels: Snažíme se uzdravit naše inner child?

Sonny Angels a plyšáci Jellycat zaplavily sociální sítě! Jsou tyhle trendy příležitostí k uzdravení našeho inner child, nebo jen dalším kapitalistickým trikem, kterému jsme podlehli?

Pro lidi, co nejsou závislí na sockách, tak to bude možná překvapení, každopádně stalo se trendem, že si naše generace začala kupovat hračky pro děti, a to konkrétně - Sonny Angels a plyšáčky Jellycats.

Sonny Angles jsou malinkaté cute panenky, které vymyslel japonský výrobce hraček Toru Soeya. Na trhu už jsou přes 20 let! Původně byly zamyšlené jako talisman štěstí.

Můžeš je najít s motivy zvířat, ovoce, kytiček…

Hlavním lákadlem Sonny Angels jsou teď tzv. blind boxy – figurky jsou zabalené v krabičce, takže nikdy předem nevíš, kterou dostaneš. Spoustu lidí je sbírá a má jich doma nespočet.

Jellycats , značka plyšových hraček z Velké Británie, která vznikla v roce 1999. Sortiment zahrnuje všechno od klasických zvířátek, jako jsou medvídci a králíčci, až po unikátní vtipnější kousky jako třeba různé druhy jídla.

Nejpopulárnější jsou teď jejich králíčci Bashful.🐰

Co říkají data?

V prvním čtvrtletí roku 2024 utratili dospělí více za hračky než jakákoli jiná věková skupina, poprvé tak překonali předškolní děti!

Podle zprávy společnosti Circana z června 2024 zaznamenal americký trh s hračkami v období od ledna do dubna 2024 rostoucí podíl dospělých spotřebitelů na trhu s hračkami.

Dospělí přispěli více než 1,5 miliardou dolarů v prodejích a 43 % dospělých z toho si v uplynulém roce zakoupilo hračku opravdu přímo pro sebe.

Co se týče Evropy, Frédérique Tutt, analytička ze společnosti Circana, uvádí, že u nás je to podobné. Nazývá to globálním fenoménem.

Nejvíc populární nákup hraček mezi dospělými je aktuálně ale v Asii - v Japonsku a Jižní Koreji.

Do budoucna je kategorie dospělých pro prodejce stěžejní, protože i přesto, že trh s hračkami zaznamenal v minulém roce pokles, dospělí tyto ztráty vyrovnávali.

Proč?

Nostalgie, emotional support, pohodlí, radost. Mimo to jsou zrovna Jellycats a Sonny Angles zkrátka cute a dají se používat i jako doplňky. A nesmíme ani zapomenout na to, že pořád jde o trend. Kdyby TikTok nebyl zaplavený nahatými miminky, co si můžeš připevnit na počítač nebo mobil, pravděpodobně by tě nenapadlo pátrat po nich.

„Delší dobu na mě Sonny Angels vyskakovaly na TikToku a dělalo mi hroznou radost, jak jsou z toho všichni, co si svýho Sonny Angela ve videích rozbalovali, nadšení. Nikdy, říkám nikdy, to není miss, ať už získáte jakýhokoliv, vždycky se vám bude líbit. Takže jsem si začala říkat, jakou radost bych z toho měla, kdybych měla vlastního - to jsem si pak taky splnila a mám jich rovnou šest (😂). Mý adult money útraty nelituju, každej den mi dělá radost extrémně cute andílek, kterej je opřenej o monitor mýho počítače - velmi stručně řečeno, vždycky mi zlepší náladu. Sonny Angels a obecně tyhle collectibles za mě symbolizují, že je naprosto v pořádku hledat potěšení/radost v takhle jednoduchých a hravých věcech, i když jsme „dospělí“. 💕“
- čtenářka Heyfomo

Nicméně někteří skeptici poukazují na to, že mileniálové a generace Z často odkládají dospívání, což může být důsledkem opožděného dosažení životních milníků - odstěhování se od rodičů, nalezení práce nebo založení rodiny.

Pro některé může pak být konkrétně sbíraní plyšáků mechanismem, jak se s těmito problémy v sobě vyrovnat.

Haters by řekli, že jsme akorát tak podlehli konzumerismu, já říkám, že Gen Z ani mileniálové ještě nechtějí dospět a zkrátka si chtějí užít věci, které třeba v dětství neměli. It’s fun and cute a nikomu to neubližuje, takže why not!