Netflix se reklamě dlouho vyhýbal, teď mu ale nezbývá moc možností. Odběratelé ubývají kvůli sdílení hesel i válce na Ukrajině.
Spoluředitel amerického Netflixu Reed Hastings poprvé připustil, že by společnost mohla zavést levnější předplatné. Na platformě by se pak ale objevovaly reklamy. Firma s oznámením přišla po tom, co jí poprvé po deseti letech klesl počet odběratelů. To dává za vinu nejen rostoucí konkurenci, ale také válce na Ukrajině i vzájemnému sdílení hesel.
Hastings uvedl, že by takový scénář mohl být zrealizovaný za rok nebo dva. Čistý zisk Netflixu klesl v prvním čtvrtletí o 6,4 %. Akcie Netflixu navíc klesly po oznámení výsledků o zhruba 31 %. Nové předplatné podpořené reklamou by proto mohlo Netflixu zajistit i solidní zisky.
Firma odhaduje, že přístupová hesla mezi sebou sdílí téměř 100 milionů domácností. To doteď tolerovala, s opuštěním ruského trhu v souvislosti s válkou na Ukrajině ale poklesl počet odběratelů, a firma se tak rozhodla přijít s novou strategií.