Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Netflix by mohl být levnější, ale s reklamou

Netflix se reklamě dlouho vyhýbal, teď mu ale nezbývá moc možností. Odběratelé ubývají kvůli sdílení hesel i válce na Ukrajině.

Spoluředitel amerického Netflixu Reed Hastings poprvé připustil, že by společnost mohla zavést levnější předplatné. Na platformě by se pak ale objevovaly reklamy. Firma s oznámením přišla po tom, co jí poprvé po deseti letech klesl počet odběratelů. To dává za vinu nejen rostoucí konkurenci, ale také válce na Ukrajině i vzájemnému sdílení hesel.

Those who have followed Netflix know that I’ve been against the complexity of advertising and a big fan of the simplicity of subscription. But as much as I’m a fan of that, I’m a bigger fan of consumer choice. Allowing consumers who would like to have a lower price and are advertising-tolerant get what they want makes a lot of sense. So, that’s something we’re looking at now, we’re trying to figure out over the next year or two.
Reed Hastings

Hastings uvedl, že by takový scénář mohl být zrealizovaný za rok nebo dva. Čistý zisk Netflixu klesl v prvním čtvrtletí o 6,4 %. Akcie Netflixu navíc klesly po oznámení výsledků o zhruba 31 %. Nové předplatné podpořené reklamou by proto mohlo Netflixu zajistit i solidní zisky.

Firma odhaduje, že přístupová hesla mezi sebou sdílí téměř 100 milionů domácností. To doteď tolerovala, s opuštěním ruského trhu v souvislosti s válkou na Ukrajině ale poklesl počet odběratelů, a firma se tak rozhodla přijít s novou strategií.