Nedělní výhrou českého národního týmu skončilo v Praze hokejové mistrovství světa 2024. Kromě úspěchu domácích hokejistů zaznamenal šampionát hned několik dalších rekordů. 👇
Letošní hokejové mistrovství světa v Praze a Ostravě navštívilo 797 727 diváků a divaček a rekord z Česka z roku 2015 tak nynější turnaj překonal o 56 037 lidí. Na počet 64 zápasů se jednalo o nové maximum také s průměrem 12 464 návštěvníků a návštěvnic na utkání. Před devíti lety byl průměr 11 589 lidí na zápas.
Mistrovství světa v ledním hokeji se stalo nejsledovanějším šampionátem za poslední čtyři roky. Alespoň tři minuty turnaje si podle údajů České televize pustilo 6,82 milionu diváků a divaček.
Nedělní finálový zápas mezi Českem a Švýcarskem pak sledovalo na ČT Sport a na internetovém iVysílání rekordních 3,74 milionu diváků a divaček starších čtyř let. Jde o nejsledovanější přenos na kanále ČT Sport a druhý divácky nejúspěšnější sportovní přenos v České televizi, a to hned po finále olympijských her v Naganu. V tom se v roce 1998 utkalo Česko s Ruskem a západ tehdy sledovalo 4,16 milionu lidí.
Sázkovky přijaly letos na sázkách přes 2,9 miliardy korun. Loňský rekord byl tak překonán téměř o miliardu. Nejvíce peněz pak lidé prosázeli na finále, celkem přes 192 milionů korun.
Podle odbornictva se úspěšnost šampionátu i národního týmu jako takového propíše i do marketingové hodnoty samotných hráčů. Například hodnota brankáře Lukáše Dostála, který se stal zároveň nejlepším brankářem mistrovství, stoupla až několikanásobně. V osobě Martina Nečase, který nemá na další sezonu smlouvu, a který na šampionátu také zazářil, je už nyní zainteresováno hned několik NHL týmů, včetně třeba Calgary, Montrealu nebo San Jose.
Hokejový šampionát měl pozitivní dopad i na restaurace, kterým stouply tržby až o 30 procent. Podobný úkaz zaznamenaly i hotely, které byly v Praze a v Ostravě průměrně z 90 procent plné.
Jen zápase Kanady se Švýcarskem se v pražské O2 areně vypilo skoro osm tisíc litrů piva. V této hale se za celý mistrák vypilo neuvěřitelných půl milionu piv. Ale pozor! Do těchto čísel není započítaná fanzona venku.
Na nevídaném diváckém zájmu bohužel vydělali i podvodníci. Celkově Policie ČR zaznamenala přes 730 prodaných falešných vstupenek a vyčíslila škodu způsobenou zklamaným fanouškům a fanynkám na 2,6 milionu korun.
Zdroj: ČTK