Webová stránka, která svým uživatelům umožňuje zdarma vytvářet tematické moodboardy plné obrázků či fotografií, představila svou výroční zprávu. Jejich beauty předpověď pro nadcházející rok? Divoké střihy, výrazné odstíny vlasů, rebelské líčení a křišťálová manikúra. Přidáš se i ty?
Už teď můžu říct, že se 80 % trendy predikcí z minulého roku Pinterestu vyplnilo. Zatímco v roce 2021 dominovalo skincare hnutí skinimalismu, indie beauty značek a přísloví less is more, příští rok se ponese v úplně opačném duchu. Podle statistiky vyhledávání platformy Pinterest za to může hlavně generace Z a očekává, že spotřebitelé budou chtít vystoupit z davu pomocí odvážnějších účesů, fantaskní manikúry a blyštivého make-upu.
V oblasti péče o nehty bude nejžádanější nail art ve stylu přírodní krajiny, tzv. nailscape. Popularita fotek s motivem galaxií vzrostla koncem roku o 115 %, přičemž intergalaktickou inspiraci dotahuje polární záře (4x), oceán (5x), poušť (105 %) a krystalické horniny (2x).
Estetika nultých let se promítne také do vlasových trendů. Místo jemných vrstev a snadnou úpravu jednoduchých účesů se můžeš těšit na „octopus haircut“, výrazné sponky do vlasů, mullety a drdoly.
Pro značky a tvůrce na sociálních sítích to znamená značnou výhodu při plánování obsahu, který pak těží z většího zájmu sledujících.
Generace Z stojí v čele propagace experimentálnějších beauty trendů. V příštím roce nepůjde jen o perlové náhrdelníky a klasické minimalistické náušnice, ale svou kreativitu vnesou i do své kosmetické rutiny.
Po zavedení funkce vyhledávání účesů na základě typu vlasů v roce 2021, zaznamenal Pinterest zvýšený nárůst zájmu o to, jak pracovat s přirozenou texturou vlasů. Ať už se jedná o jemné evropské vlasy, nebo texturované afro, všichni hledáme to, co odpovídá našemu typu vlasů. Koneckonců, jak by ses chtěl/a inspirovat, když se necítíš být součástí aktuálního dění?
Ty, které jsou ve svých kampaních odvážnější, mají jasnou vizi a nebojí se komunikovat a reagovat na potřeby svých věrných zákazníků.
V hledáčku měj hlavně beauty brandy, jež jsou inovativní, krásné, radikální a především orientované na budoucnost. Po jejich použití se budeš cítit o něco moudřejší, pozitivně naladěná/ý a nadšená/ý z nové kapitoly kosmetického průmyslu. Patří mezi ně třeba Byredo Make-Up, Augustinus Bader, The Inkey List, Fenty Beauty, Pleasing Harryho Stylese nebo Dr. Barbara Sturm.
Generace Z se navíc aktivně zajímá o to, co je obsaženo v produktech, které si kupuje a influenceři, jako je Hyram, Caroline Hirons nebo Alessandra Steinherr, jsou více než ochotni vzít si na paškál značky, pokud jejich postupy nejsou úplně v pořádku.
Zaujal tě některý z trendů podle Pinterestu a budeš ho chtít vyzkoušet? Dej mi vědět!