Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

More is more! Pinterest předpovídá hlavní beauty trendy roku 2022

Webová stránka, která svým uživatelům umožňuje zdarma vytvářet tematické moodboardy plné obrázků či fotografií, představila svou výroční zprávu. Jejich beauty předpověď pro nadcházející rok? Divoké střihy, výrazné odstíny vlasů, rebelské líčení a křišťálová manikúra. Přidáš se i ty?

Už teď můžu říct, že se 80 % trendy predikcí z minulého roku Pinterestu vyplnilo. Zatímco v roce 2021 dominovalo skincare hnutí skinimalismu, indie beauty značek a přísloví less is more, příští rok se ponese v úplně opačném duchu. Podle statistiky vyhledávání platformy Pinterest za to může hlavně generace Z a očekává, že spotřebitelé budou chtít vystoupit z davu pomocí odvážnějších účesů, fantaskní manikúry a blyštivého make-upu. 

#Nailscape

V oblasti péče o nehty bude nejžádanější nail art ve stylu přírodní krajiny, tzv. nailscape. Popularita fotek s motivem galaxií vzrostla koncem roku o 115 %, přičemž intergalaktickou inspiraci dotahuje polární záře (4x), oceán (5x), poušť (105 %) a krystalické horniny (2x).

„Všimli jsme si, že lidé nyní v mnoha ohledech považují své nehty za doplněk a více než kdy jindy věnují čas a péči tomu, jakým designem, barvou a vzorem své nehty ozdobí,“
vysvětluje mi přes Zoom Tom Spratt, Beauty & Luxury Manager u Pinterestu

Y2K nostalgie

Estetika nultých let se promítne také do vlasových trendů. Místo jemných vrstev a snadnou úpravu jednoduchých účesů se můžeš těšit na „octopus haircut“, výrazné sponky do vlasů, mullety a drdoly.

„Jedinečnost Pinterestu spočívá v tom, že sem lidé chodí plánovat budoucnost, takže když se podíváme na to, co lidé vyhledávají, víme, že to pravděpodobně v budoucnu vyzkouší, koupí nebo udělají. Dalo by se říct, že je to trochu jako mít křišťálovou kouli."
říká Tom Spratt

Pro značky a tvůrce na sociálních sítích to znamená značnou výhodu při plánování obsahu, který pak těží z většího zájmu sledujících.

Inkluzivita, krystaly a eskapismus

Generace Z stojí v čele propagace experimentálnějších beauty trendů. V příštím roce nepůjde jen o perlové náhrdelníky a klasické minimalistické náušnice, ale svou kreativitu vnesou i do své kosmetické rutiny.

„Zaznamenali jsme nárůst ve vyhledávání doplňků, jako "zubní drahokam" a "křišťálové líčení očí", takže je patrné, že se v roce 2022 budou chtít všichni blýsknout a ozdobit si celé tělo. Inkluzivita byla klíčovou hnací silou při utváření našich letošních beauty predikcí na sezónu 2022.“
míní Tom Spratt

Po zavedení funkce vyhledávání účesů na základě typu vlasů v roce 2021, zaznamenal Pinterest zvýšený nárůst zájmu o to, jak pracovat s přirozenou texturou vlasů. Ať už se jedná o jemné evropské vlasy, nebo texturované afro, všichni hledáme to, co odpovídá našemu typu vlasů. Koneckonců, jak by ses chtěl/a inspirovat, když se necítíš být součástí aktuálního dění?

Kdo vyčnívá z davu kosmetických značek?

Ty, které jsou ve svých kampaních odvážnější, mají jasnou vizi a nebojí se komunikovat a reagovat na potřeby svých věrných zákazníků.

„Jedním z mých nejoblíbenějších letošních příkladů musí být společnost Unilever, která v rámci programu vyzývajícího k větší inkluzivitě kosmetického průmyslu zakázala na obalech svých výrobků používat slovo "normální."
dodává Spratt. 

V hledáčku měj hlavně beauty brandy, jež jsou inovativní, krásné, radikální a především orientované na budoucnost. Po jejich použití se budeš cítit o něco moudřejší, pozitivně naladěná/ý a nadšená/ý z nové kapitoly kosmetického průmyslu. Patří mezi ně třeba Byredo Make-Up, Augustinus Bader, The Inkey List, Fenty Beauty, Pleasing Harryho Stylese nebo Dr. Barbara Sturm.

Generace Z se navíc aktivně zajímá o to, co je obsaženo v produktech, které si kupuje a influenceři, jako je Hyram, Caroline Hirons nebo Alessandra Steinherr, jsou více než ochotni vzít si na paškál značky, pokud jejich postupy nejsou úplně v pořádku.

Zaujal tě některý z trendů podle Pinterestu a budeš ho chtít vyzkoušet? Dej mi vědět!