Luxury market roste velkým tempem. Pojď se podívat na to, které produkty patří mezi ty s největší tendencí růstu.
Globální luxury market by měl tento rok vzrůst o celá 4 % oproti tomu loňskému. Ve sdíleném oznámení od Bain and Company ve spolupráci s italskou tradingovou společností Altagamma firmy odhadují, že jeho hodnota bude něco kolem 362 až 387 bilionů euro.
Vzhledem ke kolísajícímu trhu, nejistým makroekonomickým podmínkám v Číně a zmenšující se chuti utrácet ve Spojených státech, byl značný vzrůst poměrně nečekaný. Přispěla k tomu i vysoká a přetrvávající inflace.
Pokud pomineme všechny tyto překážky, můžeme říct, že trh tento rok zaregistroval velký růst a ukazuje bezkonkurenční odolnost. Studie dokonce ukazují, že by se měl vrátit do předpandemického stavu. Evropa se může těšit z progresivního růstu v oblasti cestovního ruchu, a tím pádem znovuobnovy luxury trhu v klíčových městech. Dokonce se ukazuje, že stabilní skupiny zákazníku si udržely svou dynamiku, což velmi přispělo k růstu.
Analýza od The Bain and Company a Altagamma ukazuje, že všechny kategorie na tomto trhu v posledním roce zaznamenaly velký růst, ale nejvíce se jedná o tyto – šperky, ready to wear a z beauty světa je to make-up a parfémy.
Do budoucna by mělo rozložení nakupujících a luxury trhu být asi takové: Čína by měla zastupovat kolem 35 % – 40 % a Evropa a Amerika budou společně zastupovat 40 %. Značky se budou v budoucnu muset hodně zaměřit na personal experience pro zákazníky a pracovat na svých strategiích, které se budou zaměřovat na posun průmyslu, jenž se věnuje ekologii a novým technologiím.
Zdroje: prnewswire.com, thebusinessoffashion.com