V těhlech LOL NEWS se dozvíš, jak zatkli člena Jakuzy za krádež Pokémonů a proč chtěj dotovat v Německu mladým kebaby. To je výběr pro tyhle LOL NEWS!
Tokijská metropolitní police zatkla jistého Keita Saita, téměř čtyřicetiletého vysoce postaveného člena japonské zločinecké organizace Sumiyoshi-kai. Mafie je v Japonsku označována slovem Jakuza a přisuzují se jí zločiny jako vyloupení bank, krádeže diamantů, různá přepadení - zkrátka získává peníze všelijak a ne úplně legal cestou.
Proč ale zatkli Saita, bylo překvapením pro všechny. Byl zatčen kvůli loupeži z roku 2022, kdy bylo z kanceláře ve městě Ogano ukradeno 25 kartiček Pokémonů. Neví se, zda zloději znali hodnotu kartiček předem, každopádně jejich cena byla pouhých 252 tisíc japonských jenů, což je necelých 40 tisíc korun. Holt doba je zlá, a i Jakuza už bere, co jí život nabízí.
Bizarnosti se netýkají jen české a slovenské politiky a tahle kauza z německé politiky je toho důkazem. Německá Strana levice navrhla zastropovat ceny kebabů a k zaplacení rozdílu využít státní fondy. Navrhované ceny by měly být 4,90 eur za kebab a pro mladé dokonce se slevou na 2,50 eura.
Průměrná cena kebabu, který je de facto národním jídlem Německa, je momentálně kolem 7,90 eur a na další zdražování má zásadní vliv celková inflace. Kathi Gebel, členka výkonného výboru Strany levice pro BILD řekla: „Pokud mladí lidé volají: Olafe, zlevni kebab! - pak to není internetový vtip, ale vážné volání o pomoc!". Podle zprávy, kterou Gebel vypracovala, se v Německu ročně sní 1,3 miliardy kebabů a navrhované dotace by mohly stát téměř čtyři miliardy eur.
Nevím, jak ty, ale já jim to zlevnění kebabu přeju!
Ve Frankfurtu nad Mohanem místní radnice vedená Zelenými a Sociálními demokraty rozhodla umístit do zhruba kilometrového úseku neuvěřitelných 566 dopravních značek. Šíleně mnoho příkazových, zákazových a informačních tabulí má údajně sloužit ke správě silničního provozu a parkování a upřednostňuje spíš cyklisty před řidiči automobilů.
Nicméně tento krok vyvolal posměch veřejnosti a kritiku ze strany konzervativní opozice. Prý se v chaosu dopravních značek těžko orientuje. Radní Wolfgang Siefert ze strany Zelených, považovaný za hlavního iniciátora tohoto opatření, se však nezdá být příliš ovlivněn kritikou a chystá další plány, možná i další značky. Tento krok je součástí snahy o přizpůsobení ulic městským potřebám, které se stále více zaměřují na cyklisty.