Monitoring, prováděný již od roku 2019, prozradil, kdo z českých influencerů je za poslední roky nejvýraznější a nejstabilnější!
Nejvýraznějšími a nejstabilnějšími českými influencery jsou youtuber Karel Kovář, známý jako Kovy, a moderátor Leoš Mareš. Další často zmiňovanou osobou je Nikol Leitgeb (dříve Štíbrová), vyplývá z pravidelného monitoringu Centra marketingového výzkumu a tržních analýz Fakulty podnikohospodářské VŠE. V posledním roce vzrostli také TMBK a Sugar Denny.
Od podzimu 2019 se průzkum provádí každých šest měsíců a dotazuje se přibližně 400 lidí ve věku 15 až 34 let. Ve všech výzkumných vlnách se mezi spontánně nejčastěji zmiňovanými influencery stabilně objevují Kovy a Leoš Mareš. „Ty lze tedy považovat za dva nejstabilnější a nejznámější české influencery,“ uvedl autor monitoru Radek Tahal.
V poslední vlně se pětice nejčastěji zmiňovaných influencerů pozměnila. Sugar Denny a TMBK se zařadili za Kovyho, Leoše Mareše a Nikol Leitgeb, a přeskočili tak Petra Máru a Annu Šulcovou. Každý půlrok respondenti spontánně jmenovali 135 až 196 influencerů.
Do první desítky českých influencerů se bez ohledu na spontánní pořadí dostali Kovy, Leoš Mareš, Nikol Leitgeb, Suger Denny, TMBK, Kazma, Shopaholic Nicol, Anna Šulcová, Petr Mára a Jirka Král.
Podle průzkumu jsou mezi mladými Čechy nejoblíbenějšími sociálními sítěmi Facebook, Instagram a YouTube. Facebook a Instagram využívali téměř všichni respondenti, zatímco YouTube pouze 85 %. Na druhou stranu respondenti nejčastěji sledují influencery na YouTube a Instagramu. Na čtvrtém místě skončil TikTok s 38 % následovaný Twitterem (32 %) a Pinterestem (29 %). Dále se umístil Snapchat (19 %), Twitch (18 %) a Reddit (18 %). Obliba TikToku však roste, autoři průzkumu se domnívají, že se bude dále rozšiřovat.