Amazon začal na svou streamovací platformu Prime Video přidávat reklamy, pokud nehodláš zaplatit 3 dolary, budou se ti automaticky spouštět.
Streamingové války neusínají, konkurence je stále plno a Netflix, Prime Video, HBO Max (v USA už jen Max), Disney+ i další řeší úpadky odběratelů, zvyšování cen, rušení nákladných projektů nebo i sdílení hesel, proti kterému třeba Netflix loni už rázně zakročil.
Amazon začal na Prime Video od pondělí 29. ledna ukazovat americkým uživatelům a uživatelkám reklamy jako v klasické televizi, pokud tedy nezaplatí poplatek 2.99 USD (~69 korun). Řada lidí tento krok nazývá koncem streamingové ery a dle vyjádření na sociálních sítí svou subscription na Prime Video mnozí uživatelé a uživatelky také zrušili.
Většina streaming services kromě Netflixu zatím není profitabilní, jelikož na přilákání nových odběraletů a odběratelek, potřebují kvalitní seriály, a ty jsou drahé. Washington Post například uvádí cenu HBO MAX hitu House of The Dragon, který stál přes 200 milionů dolarů jen za první sérii. A rekordy za cenu seriálu prolomil Amazon s jejich seriálovým spin-offem The Lord of The Rings. Tady první série podle Hollywood Reporter stála 465 milionů dolarů.
V Americe už oznámily nebo zavedly ceník včetně možnosti s reklamou skoro všechny streaming services. Jediný, kdo zatím nenabízí variantu s reklamami je Apple TV+, naopak Paramount+ dokonce nemá variantu bez reklam.
CENÍK STREAMING SERVICES V AMERICE: