Kavárenský gigant oznámil, že od roku 2025 chce nabídnout šetrnější variantu kelímků. Zákazník si jednoduše přinese vlastní nebo mu pobočka za poplatek půjčí svůj. Klasické kelímky zatím zůstanou, Starbucks z nich ale chce udělat méně atraktivní volbu.
V rámci udržitelnosti se Starbucks rozhodl postupně vyřadit své jednorázové kelímky. Je jasné, že se tak nestane ze dne na den, proto jedním z programů, který má této transformaci pomoci, je právě možnost půjčit si za nízký poplatek hrnek či kelímek, který si zákazník může odnést s sebou. Poté ho zase může na kterékoliv pobočce vrátit.
Amalia Landers, která má ve Starbucks pod sebou tým zodpovědný za ekologické balení, si myslí, že právě tento způsob bude mezi zákazníky rezonovat více než ostatní pokusy o udržitelnost. Mimo jiné uvedla:
Možností, jak motivovat zákazníky k přemýšlení o tom, jak nakládají s jednorázovými kelímky, je hned několik. V Seattlu loni Starbucks testoval jakousi beta verzi tohoto programu. Vyvinuli kelímek s velmi nízkou ekologickou stopou, který byl stoprocentně recyklovatelný a zároveň byl schopný nahradit až sto jednorázových kelímků. Za tento kelímek zákazníci zaplatili 1 dolar, a pokud ho po použití hodili do tzv. chytrého koše umístěného v kavárně, dostali svůj dolar zpátky.
A jak na tento pilotní program reagovali zákazníci? Manažer jedné ze seattleských poboček Kim Davis řekl:
Podobný model se testuje také v Singapuru, Japonsku nebo ve Spojeném království a zdá se, že v následujících letech bude pravděpodobně rozšířen i do dalších států, zejména díky tomu, že se snadno integruje do každodenního života zákazníků.
Zákazník tak nebude muset myslet na to, aby si přinesl svůj vlastní hrnek či kelímek, nebo také nebude muset celý den nosit špinavý kelímek jen proto, aby si do něj v některé z poboček nechal připravit kávu. Jednoduše ho hodí do speciálního koše, kde se všechny kelímky následně vyčistí a bude možné je znovu použít.
Projekt je stále v pilotní fázi, Starbucks tak podporuje udržitelnost i mnoha dalšími způsoby. Firma se stále snaží hledat nové způsoby, které by jednak snížily dopad na životní prostředí a zároveň byly přijatelné pro zákazníky.