Nejpopulárnější brandy roku, klíč k nesmrtelnosti podle kosmetičky Barbie nebo vůně vyhynulých květin. To jsou novinky a události, co hýbou beauty světem.
Mezi její klienty se řadí např. Margot Robbie, Sienna Miller, Courtney Love nebo (když se dostanu do Londýna) moje maličkost. Právě ona mě před lety naučila, jak se správně starat o citlivou pleť se sklonem k růžovce, zasvětila mě to tajů molekuly mládí NAD+, zásaditého životního stylu a s pomocí 4D laseru mi razantně zlepšila kvalitu pokožky. Když mi proto před půl rokem ve vší tajnosti představila svůj první beauty produkt, měl jsem co dělat, abych tohle tajemství neprozradil.
Odmala ji fascinovaly medúzy. Vodní živočichové, kteří jsou na Zemi více než 500 milionů let, nás mohou lecos naučit a někteří vědci se dokonce domnívají, že jejich DNA by mohlo být klíčem k nesmrtelnosti. Druh nazvaný Turritopsis dohrnii, také známý jako medúza Benjamina Buttona, byl díky své schopnosti obrátit svůj životní cyklus nazván „nesmrtelnou medúzou“ a tento proces nazvaný „transdiferenciace“ inspiroval snahy o vytvoření reverzních léků pro obnovu poškozené nebo odumřelé tkáně u lidí.
Je tedy naprosto logické, že když přišel čas začít po desetiletích práce v oboru vyvíjet vlastní produkty, hledala Jasmina Vico inspiraci u regenerujícího druhu Turritopsis dohrnii a ve světě mořské biologie. Pod hlavičkou svého brandu VicoSkin nyní uvádí Screen Star. Sérum, jehož složení obsahuje trojici vzácných makroskopických řas (Fucus Vesiculosus, Jania Rubens a hydrolyzovaný extrakt z rodu Rhodophycea), působí na zmírnění zánětů a zklidnění zarudnutí, zvyšuje „vnitrobuněčnou energii“ pokožky, stimuluje tvorbu kolagenu a chrání kožní bariéru, čímž podporuje dlouhodobé zdraví pokožky.
„Nejčastěji se u klientů setkávám s tím, že používají čím dál tím více produktů, přičemž mnohé z nich nepotřebují nebo nejsou vhodné pro typ jejich pleti. Nadměrné používání nevhodně zvolených formulací může narušit kožní bariéru, ohrozit zdraví pokožky a vést k nepříjemným kožním problémům,“ dodává Jasmina Vico. Méně je tedy opravdu více.
Jak se na Vánoce připravuje Sofia Richie Grainge? Peče cukroví, zdobí dům obřími zelenými větvemi a svým hostům u slavností tabule naservíruje vánočku. Vše přitom stíhá a zvládá na jedničku. Nikomu to zatím neříkej, ale hosty čeká překvapení ve formě úžasných svíček a parfémů od Jo Malone London. Vůní sezony, s jejíž pomocí vykouzlí tu nejkouzelnější sváteční atmosféru, je pro Sofii kolínská Scarlet Poppy Cologne Intense.
Od Rare Beauty přes stejnojmennou řadu Victorie Beckham až po převratnou Fenty Beauty – v roce 2023 celebrity ovládly kosmetickou taštičku nejednoho z nás. Další celebritou, která chce převzít vládu, je Adele, která právě podala žádost o ochrannou známku na vlastní beauty brand. Údajně by se mělo jednat o oční stíny, rtěnky, oční linky na tvorbu jejího signaturního cat eye líčení, a dokonce i parfém.
V návaznosti na nedávný trend méně nápadných názvů, které nestaví své slavné tvůrce do popředí zájmu – viz About Face, Rare Beauty, The Outset nebo Humanrace – si hvězda pro značku zajistila název The Shelbourne Collective. Název zní elegantně a tajemně. Nikdo ale netuší, co bylo inspirací. Adele, prosím, vysvětli nám to!
Kdy si budeme moct koupit kosmetiku od Adele? Příliš se netěš, o datu uvedení značky na trh totiž nejsou známé žádné bližší podrobnosti. Navíc vzhledem k tomu, že ochrannou známku podala teprve nedávno, nepočítám s tím, že by se oční linky a další novinky objevily na trhu v dohledné době. Když k tomu připočteme, že Adele má až do června 2024 koncerty v Las Vegas, pravděpodobně nebude mít moc času věnovat se budování kosmetického impéria.
Francouzský výrobce svíček Trudon slaví své 380. výročí a jeho hvězda září jasněji než kdy dříve. Letošní vánoční kolekci Astral zasvětil hvězdám, a tak svíčky zdobí zlaté sluneční paprsky, které jsou zároveň připomínkou Ludvíka XIV. coby Krále Slunce.
Zcela poprvé se ve vánoční kolekci představuje stříbrná svíčka Altaïr, ve které se snoubí síla oudu s delikátností růže. Kolekci doplňují tři klasické vánoční vůně Trudon – Gloria s hřejivým aroma koření, Fir s nótami jedle a Gabriel evokující večery u hořícího krbu.
Analytická společnost Launchmetrics, která se zabývá sociálními médii, zveřejnila svůj každoroční žebříček kosmetických firem, v němž se na prvním místě jako nejzajímavější značka roku umístila k mému velkému překvapení společnost Mac Cosmetics.
Mac Cosmetics vygenerovala 471 milionů dolarů v hodnotě Media Impact Value (MIV), což je vlastní metrika Launchmetrics, která měří mediální dosah, zapojení a dopad, což je o 21 % více než v předchozím roce.
Na druhém a třetím místě se umístily značky Dior a Charlotte Tilbury s 389, respektive 355 MIV. Dalším vítězem je značka Rare Beauty, za kterou stojí Selena Gomez, jejíž vlastní příspěvky a obsah vynesly 16 milionů dolarů v MIV, zatímco vliv vystoupení Rihanny na Super Bowlu je zaznamenán jako přínos pro její řadu Fenty Beauty, kterou spoluvlastní LVMH.
Biotechnologický start-up Arcaea představuje značku, která se zaměřuje na přenesení vůní z minulých epoch do současnosti, a to prostřednictvím svěží kolekce parfémů inspirovaných vyhynulými květinami. Future Society, vzrušující a inovativní nová značka, nachází svou tvůrčí múzu ve fascinujícím světě prastarých rostlin.
Talentovaní parfuméři, mezi nimiž nechyběly věhlasné Daniela Andrier a Olivia Jan ze společnosti Givaudan a uznávaný Jérome Epinette ze společnosti Robertet, spojili své síly a s pomocí převratné DNA technologie vytvořili něco naprosto podmanivého a okouzlujícího: šest parfémů s květinami, co už ve volné přírodě nerostou. Parfém Grassland Opera například obsahuje orbexilum stipulatum, květinu, která dříve rostla na severoamerických pláních, ale vyhynula v důsledku změn v migraci bizonů.
Další vůní v kolekci je Reclaimed Flame, která zachycuje podstatu leucadendronu, květiny z jižní Afriky, jež vymizela v důsledku lesních požárů. Ingredience všech vůní prozkoumej na Wearefuturesociety.com.