Urputný boj s akné české vědkyně ze Silicon Valley, stížnost na Robbieho Williamse kvůli ochranné známce, Barbiecore Christine Quinn nebo tip z drogerie na krém pro hebká chodidla. To jsou novinky a události, co hýbou beauty světem.
Název songu Robbieho Williamse z roku 2001 docela sedí na aktuální legal issues kdysi populárního zpěváka. Chystal se naskočit do už tak plně obsazeného vlaku celebrity skincare, ale nástup z kouzelné platformy 9¾ mu díkybohu zatrhla značka Yves Saint Laurent. Společnost vlastněná konglomerátem L'Oréal podala stížnost u britského vládního úřadu pro duševní vlastnictví, že název zpěvákovy chystané značky Hopeium je příliš podobný jeho parfémové vodě Black Opium Eau de Parfum.
Kolekce má údajně zahrnovat čisticí přípravky, séra, hydratační krémy a vůně. Odpor společnosti YSL by mohl bývalé hvězdě skupiny Take That způsobit značné problémy. Sám nevím, jak na tuhle zprávu reagovat. Docela mě vyvedla z míry. Když pominu absurditu celé situace, musím se vás všech na něco zeptat. Kdy naposledy jste si vzpomněli na Robbieho Williamse a řekli si: „Wow, má super pleť! Co asi používá?“ Odpověď je, myslím, zcela jasná.
Reakcí na fakt, že se stále častěji objevuje akné nejen u teenagerů, ale také u dospělých, je nová kolekce čtyř průlomových produktů Shaant od revoluční skincare společnosti Codex Labs ze Silicon Valley, kterou založila Češka s doktorátem ze Stanfordovy univerzity a vědkyně Barbara Paldus.
Během své kariéry vybudovala několik biotechnologických společností, firmu Picarro (detekce skleníkových plynů v atmosféře) a Finesse Solutions (v bioreaktorech, na jejichž vývoji se podílela, se dnes vyrábějí i vakcíny proti koronaviru), a v roce 2018 odstartovala svůj beauty byznys poté, co její syn začal trpět těžkou alergií na fenoxyetanol, konzervant běžně používaný v kosmetice.
„Dva roky jsem se snažila vyvinout řadu klinicky ověřených produktů, které by řešily problematiku mastné a aknózní pleti pomocí nového přístupu. Hledala jsem u etnobotaniků a v databázích ájurvédských rostlin v Indii složky, které řeší hlavní příčinu akné, a to nadprodukci kožního mazu, nerovnováhu bakterie C. acnes a hromadění odumřelých kožních buněk v pórech,“ říká přesvědčivě.
Kolekce Shaant, jejíž název v hindštině znamená mír a klid, tedy propojuje to nejlepší z poznatků ájurvédy s biotechnologií rostlinných kmenových buněk. Obsahuje jemný pěnivý cleanser, hydratační toner, jílovou masku a zmatňující krém zmírňující zarudnutí, regulující maz a podporující obnovu buněk tak, aby byla pokožka zpět v rovnováze. Bravo, Barbaro!
Japonský brand nesměle požádal šperkaře Elieho Topa, aby proměnil jeho bestsellery v umělecká díla s diamanty. Klenotník zkonstruoval „trezor“ ve tvaru zeměkoule, v němž je uložen hydratační krém s vysokým obsahem retinolu, jehož běžná prodejní cena začíná na 12 000 Kč. Na počest názvu Clé de Peau (v překladu znamená klíč k pleti) navrhl speciální klíč s více než 40 diamanty, který se dá zároveň nosit jako náhrdelník.
Elie Top si pohrál také s pouzdrem rtěnky a potáhnul ho 24karátovým zlatem s různými motivy hvězd a fázemi Měsíce. Poslední zlatý dotek? Kompaktní zrcátko, které jistě u každého stolu při odhalení odstartuje vášnivou diskuzi, tedy pokud se s ním někdo odváží vyjít na veřejnost bez doprovodu ochranky. Prémiová kolekce ke 40. výročí značky Clé de Peau bude na trh uvedena v prosinci. Každý měsíc budou vyrobeny pouze tři kompletní sady. Jinými slovy – tahle novinka si zaslouží vlastní poličku v koupelně, nebo ještě lépe trezor.
Náplasti na pupínky dobývají Hollywood. To, co dříve bylo tabu, je nyní na odiv celému světu. Hitmaker Justin Bieber se netají tím, že má jako valná většina dalších smrtelníků občas problémy s akné. Tento týden byl dokonce k vidění, jak brázdí ulice Los Angeles s novými acne patches od Starface v černém provedení s matným finišem. Chci je taky, ale nechci pupínky!
Francouzská společnost spustila platformu založenou na blockchainu, která spotřebitelům umožňuje sledovat dodavatelský řetězec značky. Při zadání čísla šarže výrobku tak platforma T. R. U. S. T. zákazníkům zobrazí zeměpisný původ a způsob sklizně rostlinných složek použitých ve výrobku. Platforma jim také poskytne informace o certifikacích zdrojů a celkovém výrobním procesu.
Hvězda reality show Selling Sunset, známá především díky svým blond vlasům a perfektním outfitům, se v rozhovoru pro americký Allure svěřila, že její podobnost s panenkou od Mattela není náhodná: „Vždycky je to nějaká variace na Barbie, ať už je to golf Barbie, nebo je to Barbie Sharon Stone, v danou chvíli je to jakákoli Barbie,“ řekla o své největší inspiraci a dodala, že slavná panenka „má prostě bezchybnou estetiku, o kterou se vždycky snaží.“
Modelka a realitní makléřka, která letos v létě opustila cast Selling Sunset, se s časopisem podělila o svou kosmetickou rutinu a přiznala, že navzdory lásce k panence Barbie má love-hate relationship se svými odbarvenými vlasy. „Odbarvuji je už léta, asi od svých 14 nebo 15 let. A s tím přichází i poškození,“ svěřila se. Od natáčení Selling Sunset začala používat šetrnější barvu na vlasy a začala brát pravidelně spoustu výživových doplňků na podporu růstu vlasů, hlavně Nutrafol.
Pokud jde o stárnutí, hvězda reality show je prý „vděčná“, že existují procedury, jež tento proces zpomalují.
Co má na poličce v koupelně? O svou pleť se snaží pečovat opravdu důsledně: Používá sérum na korekci tmavých skvrn značky Nescens, dvakrát týdně sérum Sunday Riley Good Genes s kyselinou mléčnou a střídá ho s retinolem od kosmetičky Shani Darden z LA.
Jen co se nebohá chodidla stačila vzpamatovat z letních sandálů, crocsů a žabek, musí další půlrok každý den poctivě sloužit v uzavřených teniskách a kožených boots. Na dlouhé vysedávání u pedikérky nemám čas a popravdě ani náladu. Pořídil jsem si proto skleněný pilník na nohy a k tomu fenomenální mast na zrohovatělou kůži chodidel s měsíčkem lékařským, zklidňujícím panthenolem a 25 % urey. Kombo k nezaplacení. Vyzkoušej a sám/a uvidíš!
Kruh se konečně uzavřel. Po měsících spekulací je jasno: Společnost Estée Lauder překonala konkurenční nabídku od Keringu. Výrobce značek MAC a Clinique má od roku 2006 licenci na make-up, parfémy a řadu péče o pleť Toma Forda. Nyní vůbec poprvé do portfolia přidá i módu. Obchod vyjde EL na 2,8 miliardy, což bude doposud největší transakce, kterou společnost ve své historii uskuteční. Zakladatel Tom Ford vlastnil odhadem 64 % podniku a podle očekávání získá z transakce 1,1 miliardy dolarů.
V prostorách Via Concept Store na Starém Městě se konala oslava prvních narozenin české parfémové značky Kintsugi. Při této příležitosti byla odhalena i nová vůně Hanzo, inspirovaná japonskou lesní terapií shinrin-yoku. Dřevitá lesní vůně cypřiše, borovice a balzámové jedle spolu s liči, éterickým olejem yuzu a květy osmanthusu vytváří netradiční kombinaci pro všechny z nás, kteří chtějí na chvíli zpomalit a zhluboka se nadechnout.
Než dojde na marné tuzemské filmové pokusy napodobit kultovní snímek Prázdniny a tu správnou sváteční atmosféru, je tu Netflix a jeho první letošní vánoční počin. Jmenuje se Vánoce na spadnutí (Falling for Christmas) a v hlavní roli doslova září Lindsay Lohan. Po letech v ústraní se vrací jako rozmazlená milionářka, co si ani neumí sama ustlat postel. Miluju. A miluju to, že vypadá ještě lépe než kdykoliv předtím!