Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Je virální Bearista Cold Cup od Starbucks jen marketing stunt?

Internet zbořil nový kelímek, na který si ale sáhlo jen pár lidí, a nyní se přeprodává za stovky až tisíce dolarů. Nestojí za tím ale sám Starbucks?

Starbucks uvedl novou limitovanou edici skleněného kelímku Bearista Cold Cup ve tvaru medvěda. Jeho launch proběhl 6. listopadu a kelímek stál necelých 30 dolarů (v přepočtu zhruba 625 korun, pozn. red.).

Vzhledem k tomu, že šlo o docela unikátní tvar a look, se z něj internet rovnou zbláznil a lidé před otevíračkou stáli u dveří Starbucks kaváren dlouhé fronty. Jenže do některých poboček dorazily od Bearisty pouze jeden nebo dva kusy kelímků, kvůli čemuž se o ně zákazníci*zákaznice na několika místech dokonce prali.

A podle nepotvrzených informací je na některých pobočkách vykoupili sami zaměstnanci*zaměstnankyně před otevíračkou, takže někde se na zákaznictvo nedostalo vůbec.

„Zájem o náš merch překonal i ta největší očekávání. Přestože jsme poslali do prodeje více Bearista kelímků, velmi rychle se vyprodaly. Chápeme mnoho zákazníků*zákaznic a omlouváme se za zklamání, které to mohlo způsobit,“
stojí ve zkrácené verzi oficiálního vyjádření Starbucks, listopad 2025

A samozřejmě vznikla obrovská poptávka na druhotném trhu, kde se začaly tyhle vánoční kelímky resellovat za stovky až tisíce dolarů, tedy v cenách od 2 000 až do 20 000 korun.

Zní ti to jako naprostý úlet? Asi je, ale podle mnohých expertů*expertek z oboru marketingu a médií to byl od začátku cíl a strategie samotného Starbucksu. Tím, že na některé prodejny skutečně dorazil jeden nebo jen dva kusy, vytvořili umělou extrémní nedostupnost, a tohle FOMO vedlo k pocitu exkluzivity, sběratelské hodnoty a nutnosti produkt mít.

Přestože značka z přeprodejů na internetu už nic nemá, generuje jí celá tahle kauza jednu důležitou věc - online a mediální prostor zdarma (viral user generated content a PR), protože se o ní mluví bez jejich vlastní snahy a sami tím přirozeně upozorní na svou vánoční kolekci.

Mnozí tak teoretizují, že Starbucks tímhle „eventem,“ kdy někteří jejich věrní zákazníci*zákaznice čekali od 4 ráno před prodejnami, chtěl vytvořit buzz, jaký se jen tak každé značce nepovede. A mluví se o tom dokonce jako o kulturním momentu, který daleko předčívá produkt, o nějž původně šlo.

Značka tím ale taky riskuje ztrátu mnoha loajálních milovníků*milovnic, které si rozhořčila, hlavně v případě, že by tuhle strategii opakovala.

Pozvi mě na pivo🍻

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.