Celosvětově oblíbenou show Euphorii katapultovala její druhá série zpět do centra pozornosti. Jak seriál ovlivnil módu v obchodech po celém světě?
Euphorii asi není třeba představovat, zahltila totiž celý internet. Seriál vystupuje z řady svým intenzivním a extravagantním make-upem a taky odvážnými a originálními outfity.
Euphoria vzala svět útokem už v roce 2019 a od té doby stále ovlivňuje módní trendy. Vliv seriálu byl poprvé zdůrazněn na FW 2019 v New Yorku, kdy to vypadalo, že poutavý a extravagantní make-up je společným tématem stylistů a návrhářů. Oči pokryté kamínky a třpytkami byly oblíbenou volbou jak u modelek na mole, tak u celebrit.
Kostýmní režisérka Heidi Bivens řekla, že její styling a design pro Euphorii inspirovali „skuteční náctiletí“, přičemž k vytvoření estetiky jednotlivých postav použila kombinaci začínajících návrhářů, fast fashion a luxusních značek. V první sérii byla pravděpodobně nejikoničtější epizodou, co se módy týče, ta s karnevalem. Postava Maddy, kterou ztrvárnila Alexa Demie, na sobě měla fialový dvoudílný outfit od I.AM.GIA a set se následně vyprodal po celém světě.
Po outfitech z Euphorie začala prahnout spousta mladých lidí a trendem se staly také tematické “Euphoria party“. Jelikož popularitu Euphorie mezi mladými nebylo možné přehlédnout, všimly si toho velmi rychle také značky a fast fashion řetězce, které začaly oblečení inspirované Euphorií bleskovou rychlostí vyrábět.
Příspěvky, videa a memes denně kolovaly převážně TikTokem a Twitterem a hodně z nich zdůrazňovalo absurditu některých módních kousků. Euphoria fashion kromě přilnavých látek z počátku roku 2000 a teplákových souprav zahrnuje širokou škálu stylů, které jsou specifické pro jednotlivé postavy. Postavy experimentují se svým osobním stylem. Na Euphoria střední, kde nepanují žádná omezení, neexistuje nic takového jako over-the-top. Žádné následky. Prostě svoboda osobního projevu.
Tato svoboda však přichází s určitou cenou. O tom, jak outfity z Euphorie přispívají k budování traumat teenagerů, je třeba také něco říci. Teenageři se často vrhají do něčeho, na co se necítí, jen aby se více přiblížili dospělosti. To také seriál svými outfity a make-upem vystihl.
Snad každý, kdo Euphorii sledoval, by dokázal vybrat alespoň jeden oblíbený make-up look. Koneckonců make-up je jednou z předností, která z Euphorie udělala tak snadno zapamatovatelný seriál. Zároveň se povedlo, že make-up neodvádí pozornost od vážných a důležitých témat.
Looky jsou hodně založené na výrazných barvách, třpytkách, kamínkách a experimentování. Z první série si jistě pamatuješ například Jules a její dlouhé lesklé řasy. Maskéři se make-upem snažili postavy divákům přiblížet více do hloubky.
Jak to tedy vedlo k ovlivnění trhu? Zejména mladé publikum začalo vyhledávat barevný make-up, tutoriály s Euphoria looks, začalo se učit pracovat se třpytkami a kamínky. Obchody se tomu samozřejmě musely přizpůsobit.