Pokud si myslíš, že za to může jen Johnny Depp, vyvedeme tě z omylu.
Špatná reklama, taky reklama. Tím si můžeš být jistý/á. Navzdory kontroverzím, které v posledních letech provázejí jméno Johnnyho Deppa, nebo možná právě kvůli nim, se podle údajů shromážděných společností BOF stal parfém Dior Sauvage, pro který byl Depp od roku 2015 až dosud tváří, nejprodávanější vůní na světě. Překonal tak dosavadní dámské lídry, jako jsou Coco Mademoiselle od Chanelu a La Vie Est Belle od Lancôme.
Jen v loňském roce se každé tři sekundy prodal jeden flakon Dior Sauvage, zatímco obrat divize parfémů a kosmetiky mateřské společnosti LVMH za první pololetí letošního roku organicky vzrostl o 13 % na 3,61 miliardy eur. Tento úspěch je dílem vytrvalosti a vzájemné úcty mezi Deppem a značkou Dior, která se i přes obvinění Amber Heard z domácího násilí a zneužívání rozhodla pokračovat v profesionálním vztahu s hercem, odmítla vydávat jakákoliv prohlášení a na rozdíl od společnosti Disney ignorovala kritiku veřejnosti.
Volba se komerčně vyplatila v letošním roce, kdy se díky vítězství v případu pomluvy, který Johnny Depp vedl proti své bývalé manželce, dostala filmová hvězda a modrá lahvička parfému Sauvage do centra pozornosti všech médií.
Nejen tisk však sehrál zásadní roli v úspěchu Sauvage: V uplynulém roce byla Sauvage Elixir (nová, silnější formulace parfému) vyhlášena luxusní pánskou vůní roku v rámci cen Fragrance Foundation Awards, zatímco Dior obohatil svou stáj talentů o novou slibnou tvář, fotbalovou hvězdu klubu Paris Saint Germain Kyliana Mbappého.
Prudký nárůst prodejů parfémů Sauvage je také součástí příznivé situace na trhu s parfémy: Podle společnosti NPD vzrostly prodeje ve Velké Británii, Itálii, Španělsku, Francii a Německu v březnu 2022 meziročně o 19 % na 8,3 miliardy dolarů, zatímco v USA ve stejném období o 43 % na 6,5 miliardy dolarů.
Do roku 2015 měla původní kolekce Eau Sauvage, která byla poprvé uvedena na trh v roce 1966, pouze tři flankery, tedy vůně vytvořené ze společného základu. Až s nástupem parfuméra Francoise Demachyho dosáhla vůně svého současného složení, zahrnujícího vrchní tóny bergamotu, ambroxanu, který dodává vůni „mořské a živočišné tóny pro vytvoření nezkrotné smyslnosti“, a mužnější tóny vetiveru, pelargonie, sečuánského pepře a pačuli.
Dior posledních sedm let stavěl na prvotním úspěchu Sauvage, na skutečném zájmu spotřebitelů o tento produkt, investoval do televizních reklam a velkých reklamních kampaní, rozšířil seznam ambasadorů, uvedl na trh nové složení a vybudoval speciální pulty ve velkých obchodech po celém světě prostřednictvím zcela nového příběhu, který spojuje dědictví značky a osobnost Johnnyho Deppa.
Francouzskému maisonu se podařilo dosáhnout správné rovnováhy mezi luxusem a masovou přitažlivostí produktu i marketingu. Současný příběh Sauvage započal na americkém západě, kde šperky obtěžkaný Depp hraje na kytaru v poušti, což je na hony vzdálené klasickému modelu reklam na parfémy a stereotypnímu zobrazení mužnosti, kdy muž pronásleduje tajemnou ženu, aby se na konci reklamního spotu políbili a žili šťastně až do smrti.