Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Jak reagují české fashion značky na válku na Ukrajině?

Během milánského Fashion Weeku začala válka na Ukrajině. Vetšina fashion značek mlčela a k situaci se solidárně nevyjadřovala. Od začátku války to budou dva týdny, téměř celé Česko se spojilo a pomáhá. Jak se k situaci postavili české módní značky a návrháři?

Jan Černý

Mladý návrhář Jan Černý, který se zaměřuje převážně na pánský streetwear, reagoval na svém Instagramu na situaci téměř okamžitě. Veškerý zisk z jeho e-shopu vygenerovaný do 2. 3. poslal na účet ukrajinské ambasády. Navíc poskytl 11% slevový kupón na produkty. Vybral téměř 84 000 Kč a sám částku zaokrouhlil na 100 000 Kč. 

Vanda Janda 

Vanda Janda neboli Full Time Diva 1. března zveřejnila na svém Instagramu a na Instagramu své značky akci FULL TIME DIVA HELP, která trvala do půlnoci 3. 3. Veškerý výtěžek z nákupů putoval organizaci UNICEF, která se zaměřuje na ochranu a zlepšování životních podmínek dětí. Momentálně zachraňuje rodiny a děti z Ukrajiny. Značka Vandajandaofficial se také zúčastní MBFW Madrid, který začíná 9. 3. Na Fashion Weeku návrhářka plánuje předvést speciální model, který má vyjadřovat empatii k probíhající válce. Později bude kousek dražen na aukci v Praze a výtěžek opět poputuje na pomoc Ukrajině.  

Cindy Kutíková

Grafická designérka Cindy Kutíková zase vytvořila v barvách ukrajinské vlajky šálu – Help Ukraine Scarf. Pokud si ji zakoupíš, veškerý výtěžek Cindy zašle organizaci Člověk v tísni. 

ODIVI 

Značku Odivi od návrhářky Ivy Burkertové můžeš znát z pražského týdne módy, kdy poslala na molo nahé modely a modelky, aby vytvořila 100% sustainable kolekci. Na Instagramu značky se minulý týden v neděli spustila aukce vybraných kousků a výtěžek bude poslán opět nadaci Člověk v tísni. 

Anamé

Česká módní značka Anamé, která vyrábí ručně šité oblečení a kabelky z kvalitních materiálů, vytvořila černé a bílé bavlněné tričko s modro-žlutým nápisem PEACE. Veškerý výtěžek bude zaslán organizaci Člověk v tísni. 

Podporu Ukrajině vyjádřili také například návrhář Michael Kováčik, návrhářka Hana Zárubová nebo značka Alexmonhart svým charitativním prodejem modré bodybag. Designérka Tereza Rosalie Kladošová se zapojila se svým modrým a žlutým rolákem do aukce časopisu Elle Decoration CZ. 

Je hezké vidět, že českým módním značkám není situace ve světě lhostejná. Oproti některým módním gigantům jasně vyjadřují svůj postoj už od vypuknutí války a snaží se skrze svou tvorbu pomoci. Je to další důvod, proč podporovat lokální umělce a designéry!

Pozvi mě na kafe☕️✨

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.