Ještě nedávno se beauty značky snažily být cruelty free a veganské. A i přesto, že jsme si mysleli, že to bude jednou bare minimum, se najednou svět zase vrací zpátky k živočišným ingrediencím (nejen) ve skincare. Proč?
Sociální sítě začaly tyhle produkty opěvovat. Spoustu značek a influencerů tvrdí, že určité živočišné složky zaručí čistou pleť, redukci vrásek, odolnější kožní bariéru a podobně.
Jiné vysvětlení by také bylo, že se všichni snažíme žít co nejvíce „clean“. Každý týden vidíme na TikToku jiný produkt, který v sobě má karcinogenní látky, je plná mikroplastů nebo ucpává póry, čímž roste oblíbenost mindsetu, že čím méně ingrediencí, tím lepší! Je to logické, ale na druhou stranu - za jakou cenu?
Největším trendem je aktuálně nejspíš hovězí lůj. Ten se běžně v kosmetice vyskytuje hlavně jako součást mýdel, dneska si ale lidé kupují 100% hovězí lůj s vidinou glass skin. Ve skincare světě se z toho stal trend.
Někteří odborníci a odbornice ale tvrdí, že ti to ucpe póry a navíc je to zkrátka cítit… Hlavní problém ale spočívá v tom, že podpora prodeje hovězího loje je neudržitelná a jeho výroba má největší uhlíkovou stopu ze všech animal based surovin.
Čím víc populární lůj bude, tím větší vzniká problém pro životní prostředí. Krávy jsou totiž výrazní producenti skleníkových plynů - methanu. A ten (hodně laicky řečeno) podporuje globální oteplování. Ve finále tyto „clean“ produkty vůbec „clean“ nejsou.
Svůj domácí krém si s hovězím lojem dělala i Nara Smith, která paradoxně spolupracuje s Hourglass, což je značka prezentující se jako vegan. A přesto je jednou z influencerek, díky které obliba animal based produktů roste.
Další senzací je lososí sperma. To si do pleti nechává vpichovat například Kim Kardashian nebo Jennifer Aniston - má to podpořit mladistvou pleť. Long story short, tahle látka podporuje produkci kolagenu a keratinu v pleti.
Navíc kůži regeneruje, takže je účinná na jizvy po acne i jiná kožní onemocnění.
Pokud se ptáš, proč zrovna losos, tak je to z proto, že má údajně velmi podobné DNA jako lidé.
Často se využívá v korejské kosmetice - určitě znáš virální snail mucin emulzi od COSRX!
Co se této značky týče, není to problematické, jelikož tvorbou těchto produktů šnekům neubližují - jen sbírají jejich sliz. Ale bohužel to tak nemusí být u všech značek, které s látkou pracují.
Jeho vlastnosti? Hydratace a stejně jako u předchozí složky hojení a regenerace.
Mimo skincare začíná být trendy i živočišná strava. Najednou jsou na TikToku trendy jídla jako mleté maso s batáty a cottage nebo klasické steaky s volským okem.
Zatímco tak pár let trendovalo být vegan a socials byly plné veganských raw receptů, dneska je trendy jíst a žít „clean“ ve smyslu přírodně. Je však potřeba nezapomínat na udržitelnost a na to, jak se k přírodě chováme.