Kina zejí prázdnotou, ale koncertní haly přetékají fanoušky. Mají zpěváci a zpěvačky větší sílu než herci a herečky?
Na příkladu Taylor Swift se dá ukázat kontrast toho, kolik jsou lidé ochotni utratit za to, aby viděli svou oblíbenou pop star v porovnání s tím, aby viděli svého oblíbeného herce na plátně. Zatímco Taylor vyprodávala kina se záznamem svého koncertu, na jednotlivé zastávky její evropské tour cestují fanoušci a fanynky do jiných zemí a utrácejí desetitisíce, velké herecké hvězdy poslední dobou diváky do kin moc nepřitahují.
Dříve bylo obsadit hereckou hvězdu do hlavní role filmu garancí úspěchu. Nyní finančně propadají i hvězdně obsazené snímky a faktorů je několik. Na vině je růst streamingu, vliv pandemie covidu, která lidi odnaučila chodit do kina a přespřílišný spoleh filmových studií na pokračování, remaky a superhrdinské filmy.
Jasná ukázka toho, že filmové hvězdy vždy netáhnou, jsou třeba Margot Robbie a Ryan Gosling. Loni byli hlavními hvězdami nejúspěšnějšího filmu roku, Barbie. Robbie ve stejný rok hrála s Bradem Pittem v Babylonu, který byl box office bomb a nevydělal si na sebe. Gosling si letos zahrál v komedii The Fall Guy s Emily Blunt, která také propadla.
Málokdo už má sílu přitáhnout diváky. V poslední době možná Timothée Chalamet, jehož nejúspěšnější filmy Dune a Wonka však také mají již existující fanoušky. Ale také třeba Zendaya primárně svým jménem přitáhla diváky do kina na Challengers. Nejúspěšnější filmy jsou však většinou pokračování existujících sérií a adaptace známých děl.
Novinářka Lily Ford z The Hollywood Reporter toto komentovala se slovy: „Celkově se mění naše očekávání od celebrit. Hudba je extrémně osobní a od srdce od nejslavnějších lidí... Tvoří iluzi přístupu do jejich osobního života... Působí to, že znáte tu pop star na osobní úrovni. Ale tak to nefunguje s filmovými hvězdami, nemůžeme mít pocit, když je známe, protože nikdy nehrají sebe jako pop stars, jenom pseudo-verze sebe.“
Někteří herci se už na klasický model filmů v kinech vykašlali a zkrátka naskočili do televize a na streamingové služby jako Adam Sandler, který třeba podepsal deal s Netflixem na 8 filmů za 250 milionů dolarů.