Mnoho lidí si myslí, že se Hailey Bieber vzdala své značky Rhode, ve skutečnosti ale jde o akvizici s jasně danými podmínkami, díky kterým zůstává dál aktivně zapojená. Co přesně akvizice znamená, jaké jsou její podmínky a proč jde ze strany Hailey o chytrý strategický tah?
„Našla jsem podobně smýšlejícího inovátora s vizí být jiným typem společnosti, která stejně jako já věří ve velké nápady a inovace - a právě to nám pomůže značku dál rozvíjet."
Od založení Rhode v roce 2022 měla Hailey Bieber na značku vysoká očekávání, jasnou vizi a cíl. Nechtěla už být jen tváří dalšího brandu, chtěla se kreativně podepsat na tvorbě něčeho vlastního. A to se jí povedlo a vedlo k dalším úspěchům. Pod jejím vedením se Rhode v loňském roce stala jedničkou mezi značkami péče o pleť v hodnotě získané mediální publicity - tedy expozice skrze jiné metody než placenou reklamu – s meziročním růstem 367 %.
Generální ředitel E.l.f. Beauty Tarang Amin pro CNBC uvedl: „Za 34 let v oblasti spotřebního zboží jsem neviděl značku růst tak rychle. Za necelé tři roky dosáhli čistého obratu 212 milionů dolarů, pouze prostřednictvím přímého prodeje spotřebitelům, s pouhými 10 produkty. Nemyslel jsem si, že je to možné.“
Značka Rhode se nedávno stala součástí jednoho z leaderů kosmetického průmyslu, E.l.f. Beauty, a zároveň oznámila zahájení prodeje v síti parfumérií Sephora. Mnoho lidí spekuluje, že se jedná o prodej značky a že se Hailey Bieber tímto stává miliardářkou. Úplně to tak ale není.
Ve skutečnosti se jedná o akvizici, při které E.l.f Beauty „expanduje“ o značku Rhode a kromě toho, že se Hailey nevzdává své funkce kreativní ředitelky a vedoucí inovací Rhode, tak se nově stává strategickou poradkyní společnosti E.l.f. Beauty.
I když je Hailey skvělá business woman a od statusu miliardářky není daleko, tak se miliarda ve skutečnosti skrývá v dohodě mezi značkami - Rhode a E.l.f. Beauty. E.l.f. Beauty za společnost Rhode platí 600 milionů dolarů v hotovosti, 200 milionů dolarů v akciích a až 200 milionů dolarů bude vyplácet v příštích letech v závislosti na budoucí výkonosti značky.
Zdroje také uvádějí, že Haileyin 51% podíl by jí mohl vynést více než 500 milionů dolarů před zdaněním, s čistým výnosem odhadovaným na přibližně 170–180 milionů dolarů po vyplacení spoluzakladatelů.
Akcie E.l.f. od oznámení o akvizici a po zveřejnění výsledků za čtvrté fiskální čtvrtletí společnosti vzrostly o více než 25 %. To znamená, že v očích investorů vedla akvizice Rhode k pozitivnímu vzrůstu hodnoty společnosti E.l.f. Beauty a očekává se i budoucí růst společnosti.
Společnost také překonala čtvrtletní odhady Wall Street - znamená to, že její skutečné finančních výsledky (zisky, tržby atd.) za dané čtvrtletí byly lepší, než jaké předpovídali finanční analytici, kteří sledují vývoj společností a publikují své predikce.
Tyto predikce pak slouží investorům jako důležitý zdroj informací, na jejichž základě se rozhodují, zda do dané společnosti investovat či nikoliv.
Analytici Goldman Sach (jedna z největších a nejvlivnějších investičních bank a investičních institucí na světě) uvedli, že považují dohodu s Rhode za „strategicky pozitivní, jelikož dále rozšiřuje e.l.f. do segmentu péče o pleť s prestižní značkou a diverzifikuje její zákaznickou základnu.“
„Ačkoliv je Rhode značkou direct-to-consumer (DTC), očekává se její zavedení do maloobchodu, včetně Sephory, což podle našeho názoru dále podpoří budoucí růst,“ dodali.
Hailey Bieber, hlavní kreativní ředitelka a vedoucí inovací společnosti Rhode, zároveň strategická poradkyně společnosti E.l.f. Beauty. Značku založila, na základě své celoživotní lásky k péči o pleť, chtěla vybudovat něco víc než „jen kosmetickou značku“. Rhode uvedla na trh spolu se dvěma spoluzakladatel, Michaelem a Lauren Ratner, ale byl to její vliv a jméno, které z Rhode udělaly miliardovou značku.
Nick Vlahos, generální ředitel značky Rhode. Do funkce nastoupil začátkem roku 2024 a nahradil tak bývalou ředitelku Melanie Bender. Jeho hlavní funkce je řídit růst značky, rozšiřovat její působnost a neustále posilovat obchodní strategii.
Michael D. Ratner, spoluzakladatel značky Rhode a zakladatel OBB Media, které stojí za YouTube pořadem Hailey Bieber Who´s in My Bathroom. První setkání s Hailey Bieber proběhlo, když pracoval na Justinově dokumentu Seasons. Ratner požádal Hailey o cameo roli v pořadu, který produkoval, což ona to v jeho očích „úžasně zvládla“, a tak věděli, že musí spolupracovat i nadále. Hailey to uvedla v článku pro Forbes.
Lauren Ratner, spoluzakladatelka, prezidentka a ředitelka značky, stála od začátku za úspěšným růstem Rhode. Její zkušenosti z Michael Kors a Reformation jí umožnily vybudovat inovativní marketingový systém, který se odlišuje od zavedených praktik influencer marketingu a standardních reklamních strategií.
Lauren má zásadní podíl na všech úspěšných uvedení produktů na trh, včetně virálních pop-up eventů.
Kelsey Bidel Niyat, viceprezidentka globálního marketingu společnosti. Stejně jako Lauren čerpá ze svých marketingových zkušeností ze svého předešlého zaměstnání ve společnosti Reformation. „Když mi v roce 2022 zavolala @laurenratner, nikdy bych si nedokázala představit, kam až se společně dopracujeme. Dnešní úspěch je vrcholem mé kariéry,“ řekla Kelsey ve svém příspěvku o oznámení akvizice společností E.l.f. Beauty.
a další...
Ačkoliv se může zdát, že Hailey Bieber se vzdává své značky, ve skutečnosti se jedná o strategický krok, který Rhode umožní další rozvoj a expanzi. Hailey v rámci této dohody nejen zůstává hlavní kreativní ředitelkou a vedoucí inovací Rhode, ale zároveň se stává strategickou poradkyní společnosti e.l.f. Beauty and that's a win win!