Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Gen Z kluci už nejsou Disney kids. Studio řeší, čím je zlákat zpátky

Disney má Gen Z problém. Mladí kluci už na Marvel ani Star Wars tolik neslyší, a tak studio zadalo svým tvůrcům důležitý úkol: přijít s novými filmy, které je zaujmou a přitáhnou zpátky do kin.

Mladí kluci ve věku 13–28 let se o Disney moc nezajímají, i když právě oni jsou pro budoucnost studia klíčoví. Inside Out 2 nebo Lilo & Stitch sice vydělávají miliardy, ale cílí spíš na rodiny. Teen kluci tu zkrátka nejsou hlavní cílovka.

Když šlo o mladé kluky, na co Disney vždy vsázelo? Na Marvel a Lucasfilm, který Disney v roce 2012 koupilo za 4 miliardy dolarů. Zdá se ale, že superhrdinové baví víc mileniály než Gen Z, což vidíme třeba na Fantastic Four. Má hezké recenze, ale nesplnil očekávání. Po novém Star Wars filmu se už 7 let slehla zem a Indiana Jones reboot byl celkem fail.

Před Disney tak stojí důležitý úkol: přinést novou generaci hitů. Podle Variety už nechce vsázet jen na další rebooty, ale dává tvůrcům za úkol přijít s úplně novými nápady. Mluví se o dobrodružných žánrech, motivech hledání pokladu nebo i o halloweenských titulech.

Na druhé straně stojí Minecraft Movie

Rozhodně nejde o to, že by Gen Z kluky nebavilo nic, což jasně ukázal Minecraft Movie. Film vydělal celosvětově během prvního víkendu 314 milionů dolarů a překonal tak všechna očekávání. Mluví se o něm jako o největším úspěchu vůbec mezi filmovými adaptacemi her.

Ve hrách se tak ukazuje jasný potenciál, jak zaujmout Gen Z kluky. Není to ale náhoda, protože právě tahle generace vyrůstala v době lockdownů, kdy pro ně byly videohry únikem z reality, i způsobem, jak zůstat v kontaktu s kamarády. Tohle nastavení jim zjevně zůstalo dodnes.

Disney má sice investici do Epic Games a Fortnite, ale pokud z toho nevznikne film, který bude stát za to a skutečně tuto skupinu zaujme, riskuje, že mu ujede vlak a publikum uteče ke konkurenci.

Problém je i v tom, že na rozdíl od mileniálů, kteří vyrostli na filmech jako Toy Story nebo Lion King, Gen Z není k Disney tak připoutaná. Jak trefně napsal The Guardian, dnešní mladá generace hledá interaktivní formy zábavy, jako jsou hry, memes a TikTok.

Když jsem dělala rešerši, narazila jsem na reddit thread, kde byly zajímavé takes:

Ironické je, že si vzpomínám na podobný článek z doby, kdy jsem v roce 2000 studoval na vysoké. V rámci předmětu marketing jsme měli za úkol zhodnotit článek o společnosti Walt Disney Company a o tom, jaký měla „boy trouble“ při získávání pozornosti mužského publika. Proto se pustila do Star Wars a Marvelu, aby si toto publikum získala. Je legrační, jak se o 20 let později potýká se stejným problémem.
- Reddit, uživatel CosmicOutfield
Dokonce i F1 film přilákal velké množství mladých diváků (29 % diváků bylo ve věku 13–24 let a 47 % bylo mladších 35 let), přestože v něm hrál 61letý Brad Pitt a byl nabízen jako „dad film“.
- Reddit, uživatel Alternative-Cake-833

Úspěch F1 ukazuje, že když se trefí do tématu, ani věk hlavní hvězdy nemusí hrát roli. Právě proto bude hodně zajímavé sledovat, s čím Disney přijde. U videoherních adaptací je totiž jeden zásadní háček, a to, že baví většinou jen ty, kdo tu hru opravdu hrají. Pokud k ní nemáš vztah, nemáš důvod na film jít.

Disney zkrátka hledá svůj vlastní Minecraft moment. Otázka je, jestli ho najde v herních adaptacích, nebo spíš ve fresh nápadech a zainvestuje do originálních scénářů.

Podpoř FOMO team 👀🤍

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.