Besties, co založily brand s nakládačkami, a teď jsou ve Forbes. Co znamená EGC? A kdo je jeden z nejlepších social media manažerů vůbec?
Naše generace se narodila někde mezi lety 1995 a 2010. Jde o první generaci, která vyrostla s internetem a na sociálních sítích se zkrátka cítíme jako doma. Rozumíme tomu, jak fungují, jakobychom se s takovou dovedností už narodili.
Jsou pro nás nejen prostředkem pro komunikaci, ale také zdroj informací, zábavy a inspirace. Jejich znalost (ano, konečně se nám vyplácí být chronicky online!) uplatňujeme i v zaměstáních, jako je správa sociálních sítí, poradentství ve firmách nebo rozjíždíme vlastní byznysy.
Skvělým příkladem Gen Z byznysů je Leah Marcus a Yasaman Bakhtiar, které založily brand s kyselými okurkami s názvem Hot Girl Pickles. No, it can’t get any more gen Z than it already is.
Se svou značkou se letos dokonce dostaly do Forbes 30 Under 30. Za úspěch vděčí tomu, že perfektně vědí, jak zacílit na mladé na sociálních sítích, jsou autentické - dají ti pocit, že přece musíš podpořit brand dvou sympatických mladých holek, a rozumí aktuálním trendům. Aktuálně už mají desítky tisíc sledujících a jejich pickles ochutnala už i Alix Earle.
Jejich brand identita je funky, girly, unhinged - everything we want to see!
To znamená, že obsah na sociálních sítích dané značky tvoří přímo zaměstnanci. Šetří to peníze brandu, protože zaměstnanci jsou i content creators, a zároveň je obsah bližší pro sledující a potenciální zákaznictvo. Zamilují si značku nejen díky produktu.
Na TikToku je jednou z nejznámějších značek, co EGC produkuje už opravdu dlouho, anglické fashion a lifestyle médium Sheer Luxe.
EGC v budoucnu pravděpodobně nahradí UGC - User Generated Content. Reklamu produktu bude vytvářet jeho samotné spotřebitelstvo.
Dalšími talenty jsou profily grafiků na sociálních sítích, které ukazují, jak by předělali brand identitu již známým brandům nebo jak by vytvořili určitou marketingovou kampaň.
Jedním z takových profilů je Girl in Blue Studios a je geniální!
A dále pak profily mladých lidí, kteří jsou schopní ve svých pokojíčcích a mnohdy jen s mobilem vytvořit profesionální reklamu, která by mohla běžet v televizi.
Většině velkých značek už dnes došlo, že je chytré zaměstnávat Gen Z, ať už jako poradce, anebo přímo na správu sociálních sítí.
Nejspíš nejúspěšnější zástupce Gen Z v tomto směru je Zaria Parvez, kterou můžeš znát jako maskota sovy ze sociálních sítí.
Díky jejím nápadům se z TikToku Duolingo stala senzace a z 50 tisíc lidí ho začlo sledovat 5 milionů lidí za rok!
V roce 2023 se Zaria umístila ve Forbes 30 Under 30. Zaria také změnila způsob, jakým korporáty komunikují na sockách, jelikož její nápady byly na tehdejší zvyky velmi unhinged.