Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Fashion shows se mění, z klasického catwalku se stávají velkolepé přehlídky

Fashion weeky se stávají více inkluzivními, pojď si přečíst proč.

Módní průmysl se neustále mění a na posledních týdnech módy vzniká trend, který se nedá přehlédnout. Přehlídky na fashion weeks jsou velmi exkluzivní a přístupné jen hrstce vybraných lidí. Většina z nás na ně kouká skrze instagramové profily očima slavných lidí, influencerů, celebrit a brandů.

A to přesně se v poslední době začíná měnit. Jako příklad si můžeme vzít Diesel přehlídku z minulého týdne. Značka vždy představuje dechberoucí sety, které se všem zarývají do paměti, a na své poslední show během milánského fashion weeku představila kolekci ss24. Není to ale tak úplně všechno.

Show byla přístupná sedmi tísícům studentů módy a také veřejnosti. Kromě toho se zde za děště konal i osmihodinový rave a není to poprvé, co Diesel organizoval podobnou akci. Minulý podzim otevřel svou přehlídku pro 1 600 studentů a 3 000 lidí z veřejnosti, kteří mohli sehnat lístky zadarmo online. Diesel ale není jediný brand, který se otevírá veřejnosti, spojuje hudbu a módu a zároveň tvoří velkolepé runways plné akce.

Značky pořádají párty v klubech na nevšedních místech, na přehlídky zvou jak influencery, tak veřejnost a mění své runways na koncerty pro tisíce lidí. Značka Moncler Genius minulou sezónu uspořádala přehlídku pro 10 tisíc lidí, která se poté přeměnila v koncert, na kterém vystoupila jména jako Cleo Sol, Little Simz nebo Alicia Keys. Také Marine Serre či Raf Simons v posledních sezónách zvou na své přehlídky více lidí z veřejnosti.

Jedná se o skvělý posun, kdy se móda začíná vnímat více jako forma umění a který umožňuje širšímu spektru lidí toto umění poznávat a konzumovat.

Spojení hudby a módy je v celku logické, a dávno jsou pryč ty časy, kdyby byly fashion weeky jen o businessu.

Fashion is fun and, just like music, it’s all about subcultures and identity and history. I think fashion shows could take a leaf out of the gig book by making things more casual and more fun, and making it easier for young people or working class people to get involved.
Lucy Harbron, editor-in-chief pro Gigwise

Mnozí také tvrdí že velké akce mohou působit komicky a odvádět pozornost od módy samotné. Opak je pravdou, tyto akce umocňují zážitek, který v nás zůstane zakotvený po delší dobu. Je i v celku jasné, že mnoho značek se snaží být virální na sociálních sítích, na čemž není nic špantě, jelikož jejich tvrdá práce nebude tak rychle zapomenuta.

Fashion průmysl se mění a měnit se bude. Některé značky budou pracovat na větší inkluzivitě, některé své dveře nechají uzavřené veřejnosti. Ať tak či onak, jsem zvědavá, co nás ještě čeká.

Přispěj mi na cappuccino v předražených kavárnách🥲☕️

Secure card payment by Stripe
Zjištujeme, jestli tvůj prohlížeč umí platby.

Zdroje : Planet Woo