Fashion weeky se stávají více inkluzivními, pojď si přečíst proč.
Módní průmysl se neustále mění a na posledních týdnech módy vzniká trend, který se nedá přehlédnout. Přehlídky na fashion weeks jsou velmi exkluzivní a přístupné jen hrstce vybraných lidí. Většina z nás na ně kouká skrze instagramové profily očima slavných lidí, influencerů, celebrit a brandů.
A to přesně se v poslední době začíná měnit. Jako příklad si můžeme vzít Diesel přehlídku z minulého týdne. Značka vždy představuje dechberoucí sety, které se všem zarývají do paměti, a na své poslední show během milánského fashion weeku představila kolekci ss24. Není to ale tak úplně všechno.
Show byla přístupná sedmi tísícům studentů módy a také veřejnosti. Kromě toho se zde za děště konal i osmihodinový rave a není to poprvé, co Diesel organizoval podobnou akci. Minulý podzim otevřel svou přehlídku pro 1 600 studentů a 3 000 lidí z veřejnosti, kteří mohli sehnat lístky zadarmo online. Diesel ale není jediný brand, který se otevírá veřejnosti, spojuje hudbu a módu a zároveň tvoří velkolepé runways plné akce.
Značky pořádají párty v klubech na nevšedních místech, na přehlídky zvou jak influencery, tak veřejnost a mění své runways na koncerty pro tisíce lidí. Značka Moncler Genius minulou sezónu uspořádala přehlídku pro 10 tisíc lidí, která se poté přeměnila v koncert, na kterém vystoupila jména jako Cleo Sol, Little Simz nebo Alicia Keys. Také Marine Serre či Raf Simons v posledních sezónách zvou na své přehlídky více lidí z veřejnosti.
Jedná se o skvělý posun, kdy se móda začíná vnímat více jako forma umění a který umožňuje širšímu spektru lidí toto umění poznávat a konzumovat.
Spojení hudby a módy je v celku logické, a dávno jsou pryč ty časy, kdyby byly fashion weeky jen o businessu.
Mnozí také tvrdí že velké akce mohou působit komicky a odvádět pozornost od módy samotné. Opak je pravdou, tyto akce umocňují zážitek, který v nás zůstane zakotvený po delší dobu. Je i v celku jasné, že mnoho značek se snaží být virální na sociálních sítích, na čemž není nic špantě, jelikož jejich tvrdá práce nebude tak rychle zapomenuta.
Fashion průmysl se mění a měnit se bude. Některé značky budou pracovat na větší inkluzivitě, některé své dveře nechají uzavřené veřejnosti. Ať tak či onak, jsem zvědavá, co nás ještě čeká.
Zdroje : Planet Woo