Hlavní slovo si za poslední týden na poli módy vzala Paříž. Přinesla velké návraty, nové začátky i momenty, které rezonují celým fashion světem. Pierpaolo Piccioli debutoval u Balenciagy s kolekcí The Heartbeat, Jonathan Anderson reinterpretoval ikonický New Look u Diora a Glenn Martens z Margiely znovu ukázal sílu konceptu.
Piccioli, který dříve působil u Valentina, představil svou první kolekci jako kreativní ředitel Balenciagy s názvem The Heartbeat. Přehlídka spojila prvky haute couture a prêt-à-porter a konala se v pařížské centrále Balenciagy.
Na pařížském týdnu módy se Andersonova debutová dámská kolekce pro Dior nesla v dramatickém duchu reinterpretace „New Look“ Diora s použitím odvážných materiálů, dekonstruovaných siluet a divadelní inscenace. Velkou roli hrály mašle, a to na tisíc způsobů.
To změnilo očekávání ohledně toho, čím může být Dior pod novým kreativním vedením. Jedni návrháře obdivovali za moderní pohled na diorskou tradici, druzí namítali, že se ze značky vytratil její duch. Co myslíš ty?
Pod vedením Andrease Kronthalera představila značka Westwood divadelní jarní kolekci plnou romantického chaosu. Dekonstruované střihy, kontrastní barvy a symbolická inscenace jako slunečnice a deštníky vzdávaly hold rebelským kořenům značky.
Součástí Maison Margiela SS26 show na Paris Fashion Weeku byly mouthpieces aka kovové pieces ve tvaru loga značky, které visely z úst modelek a modelů jako bizarní doplněk na pomezí šperku a chrániče na zuby. Glenn Martens tím navázal na svou linii dekonstrukce a provokace, přičemž i tentokrát dokázal, že Margiela umí šokovat s jemností a konceptuálním přístupem.
Česká topmodelka Karolína Kurková se po delší době objevila na pařížském týdnu módy, a to na přehlídce Vetements. V rámci kolekce Spring RTW 2026 se prošla po mole pod vedením kreativního ředitele Gurama Gvasaliaho.
Součástí přehlídky Matières Fécales na PFW byl i runway debut Nikki Lilly - britské influencerky, moderátorky a aktivistky, která se narodila s arteriovenózní malformací obličeje.
Ve světě (obzvlášť ve fashion industry), kde je dokonalost často standardem, její přítomnost na mole znamenala mnohem víc než jen módní moment. Nikki se objevila v tylových šatech s květinovými detaily a sdílela, že to bylo „poprvé, kdy ji móda přijala zpět“. Tento počin tak představuje symbol posunu směrem k větší inkluzi a autenticitě v módním průmyslu.
Podzimní fashion weeky v hlavních metropolích módy se pomalu chýlí ke konci a my už se těšíme, co přinesou ty jarní s FW26.