Ve svých 17 letech opustila střední školu, aby rozjela svou kariéru Youtuberky. Stala se tváří největších módních značek světa, a představuje definici vzhledu generace Z. Na Youtube postuje už jen střídmě a TikToku se vyhýbá. Proč už nechce působit na platformách? A kam povede její kariéra bez sociálních sítí?
Když jí bylo sedmnáct let, opustila střední školu a začala se soustředit se na kariéru vlogerky. Poté se přestěhovala do Los Angeles, založila vlastní firmu, vede úspěšný podcast a je tváří mnoha předních módních značek. Ve svých 23 letech má 12 milionů odběratelů na YouTube a 15 milionů sledujících na Instagramu.
Prochází se po červeném koberci na Met Gala a sedí v první řadě na týdnech módy. Pro mnohé splněný sen, pro Emmu Chamberlain každodenní realita, kvůli které si teď pokládá velký otazník ohledně vlastního užívání sociálních sítích. Před pár dny poskytla rozhovor pro New York Times (NYT), ve kterém své působení na internetu zpochybňuje.
Na YouTube publikuje v poslední době jen málokdy a stále ignoruje rady, že by se měla snažit prosadit na novější platformě TikToku, kde má účet s půl milionem sledujících, ale kompletně bez videí.
Emma se aktuálně rozhodla zaměřit na svou společnost - Chamberlain Coffee, kterou založila v roce 2019. V roce 2022 také podepsala smlouvu se Spotify na svůj podcast Anything Goes. A vydává také svou druhou spolupráci se společností Warby Parker, která vyrábí dioptrické brýle.
Emma si zavedla koncept dvou telefonů - jeden „dobrý“, který je plný aplikací, co potřebuje k práci jako Gmail, a druhý „špatný“, na kterém jsou sociální média. Systém dvou telefonů jí má pomoci vypořádat se s tím, že internet je její prací na plný úvazek a zároveň je zdrojem její úzkosti.
Spoustu jejich fans se ale začala ohrazovat, když si Emma začala v podcastu stěžovat na její nový způsob života, zvláště tehdy, kdy světu ukázala svůj nový dům pro Architectural Digest, který jí stál několik milionů dolarů. Ona však poukazuje na to, že ani sláva a peníze nemusí život nutně zlepšit.
Být pouhou tváří značek jako Levi’s, Cartier nebo Canon už jí kariérně nestačí. Emma se chce posunout dál, než aby byla pouze plátno sloužící k zobrazování obchodních strategií a kreativních nápadů jiných. Chce se podílet na vývoji produktů, které prodává.
Letos v létě se rozhodla, že je připravena udělat skok z pozice kreativní ředitelky na pozici spolušéfky společnosti Chamberlain Coffee, kterou založila jako teenagerka. Tato změna jí umožnila více se zapojit do maloobchodní strategie společnosti a získávání finančních prostředků, řekla.
V kole získávání prostředků, které skončilo v loňském roce, získala společnost od investorů 7 milionů dolarů. Zástupce Emmy odmítl zveřejnit informace o tržbách společnosti Chamberlain Coffee, ale Forbes odhadl, že společnost loni dosáhla tržeb ve výši 20 milionů dolarů.
Rozšířila také svou roli ve společnosti Warby Parker, jejíž brýle prý nosí od svých 14 let. Při své první spolupráci se značkou loni v listopadu vybrala nové barvy pro tři stávající obroučky a vymyslela propagační focení s živými holuby. Jedná se o nejprodávanější spolupráci ve čtrnáctileté historii společnosti Warby Parker, uvedl Neil Blumenthal, jeden ze zakladatelů společnosti Warby Parker a její výkonný ředitel.
Tentokrát se Emma podílela na přípravě nové kolekce od A do Z - chodila na schůzky s moodboards a předkládala návrhy týkající se designu.