Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Daniel Lee: Nový kreativní ředitel Burberry a zachránce značky Bottega Veneta

Britská značka Burberry má po pěti letech nového ředitele, je jím Daniel Lee. Kdo to je a co přinesl módní branži, se dozvíš v dnešním článku.

Daniel Lee má v módě bohatou minulost, ale začněme úplně od začátku. Je mu 36 let, pochází z Anglie a vystudoval univerzitu Centra Saint Martins, konkrétně Art and Design. 

Začátky v high fashion

Ještě během školy působil jako stážista u Maison Margiela a Balanciagy. Po škole začal pracovat pro Donnu Karan, kterou opustil kvůli lepší nabídce – práci v Paříži pro Celine. Tam začal pracovat v týmu designerů a vypracoval se na pozici Director of ready-to-wear design. Pomáhal s vytvořením minimalistické aesthetic, jakou dnes Celine má. 

Bottega Veneta 

Ještě jako ne tolik známý módní návrhář se stal kreativním ředitelem značky Bottega Veneta. V té době značka trochu pospávala, a právě Daniel přišel se všemi nápady a ikonickými kousky, které si pod jménem značky představíme dnes.

Chtěl obnovit celý brand a zajistil, aby značku poptávala i mladá generace a celebrity. Přestal používat loga, přišel s novými designy a obnovil techniku tkaní kůže, kterou značka používala už na konci 60. let.

Všechny tyto ikonické kousky vznikly, když byl ve funkci. 👇

Dokonce v roce 2021 smazal oficiální sociální sítě, které značka měla. Myšlenkou bylo, že musíš být dostatečně cool na to, abys značku znal, a ještě víc, abys ji vůbec nosil. Dodalo to značce exkluzivitu. Proto jsme mohli na sociálních sítích produkty vidět jedině na outfitech fashion influencerů a celebrit.

Značku opustil v roce 2021. Nyní pokračuje ve své kariéře jako kreativní ředitel značky Burberry. Co nového značce přinese, budeme moct vidět příští rok v únoru na londýnském fashion weeku!