Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Coperni's iconic devil bag

Malá, křehká, průzračná, ale přeci jen ostrá a těžká. Funkční modní doplněk nebo čisté umělecké dílo? Nový kousek do sbírky či jednorázový módní trend? Jaká je nová ikonická kabelka od značky Coperni?

Mohl/a jsi ji zaregistrovat už dřív, ale její moment slávy přichází až teď. Extravagantní módní doplněk je výsledkem neobvyklého spojení módní značky Coperni a newyorské sklárny Heven. Futuristická skleněná mini kabelka připomínající křišťálovou kouli s ďábelskými rohy je plně funkčním módním doplňkem, ale i efektivním nástrojem pro sebeobranu při noční cestě domů.

Poprvé jsme kabelku mohli spatřit na Coperni přehlídce v Paříži, kde značka v rámci FW představovala kolekci inspirovanou Euphorií. A kdo jiný než právě modelka Gigi Hadid mohl mít tu čest poprvé vynést kabelku na oči veřejnosti?

Gigi Hadid držící "iconic devil bag".

Zakladatelé sklárny Heven, Breanna Box a Peter Dupont, se ke konci roku 2020 rozhodli, že by velmi rádi vytvořili skleněné výrobky, které z jejich domu udělají ráj na zemi. Díky tomuto záměru vznikl i název značky – Heven.

We elaborated the name to Home in Heven because we began branching out into other home items. And, at that time, we wanted to make our home heaven, because we were locked down,
říká Brenna.

Prvními výrobky Breanny a Petera byla barevná, až záměrně kýčovitá kolekce plná skleniček ve tvaru tulipánů, váz zdobených chapadly nebo malých karaf s uzávěrem ve tvaru ďábelských růžků.

Designerské duo již od počátku vzniku značky přemýšlelo o propojení sklářského průmyslu s módním odvětvím. Jakmile se tedy naskytla příležitost vytvořit kabelku speciálně pro zimní kolekci značky Coperni, neváhali a s nabídkou ihned souhlasili.

Sama Breanna přiznává, že se ke sklu dostala poprvé na kurzu v New Yorku, na který se z nudy přihlásila. Po návratu zpět do Londýna si uvědomila, že ji práce se sklem naplňuje, a tak vzniklo její nadšení pro věc.

Okay, I have to do something. I don’t even know how the hell I found the class! I think I was looking on Groupon – so random. It was just me and two nurses, and we had an amazing time. When I got back to London, I was like oh my god, we have to do this,
popisuje Breanna.

Breanna přiznává, že práce se sklem je převážně stále tradiční řemeslo, které vyžaduje zajeté postupy a precizní čistou práci. Avšak Breanna při své práci volí raději cestu volnosti a odproštění se od restriktivních postupů. Raději za sebe nechává promlouvat svou hravost a kreativitu, a i přestože se nějaký kousek občas nepovede, vždy si najde způsob jak ho zužitkovat. Sama přiznává, že své návrhy nerada vyhazuje, ať už vypadají jakkoliv, protože často z těch nejhorších" vzniknou ty nejzajímavější.

Cílem návrhářského dua je vytvářet skleněné produkty organického původu, zároveň trochu provokovat a vyniknout, ale stát se pro veřejnost zapamatovatelnými.

Jejich spolupráce s kreativním ředitelem značky Coperni, Sébastienem Meyerem, začala po první poslané zprávě z jeho strany. Po rychlém odsouhlasení skrze Zoom call zbývalo pouze rychlé vytvoření prototypu a v neposlední řadě tvorba samotné kabelky. Kabelka vznikla celkem ve třech barevných provedeních a prohlédnout si je můžeme na Instagramu obou značek.

Kabelku v současné době vynesla i zpěvačka Doja Cat, která ji zvolila jako doplněk ke svému red carpet looku na předávání hudebních cen Grammy. Co na ni říkáte vy? Jedná se spíše o umělecké dílo nebo funkční kousek?

Zpěvačka Doja Cat na červeném koberci na předávání cen Grammy 2022