Malá, křehká, průzračná, ale přeci jen ostrá a těžká. Funkční modní doplněk nebo čisté umělecké dílo? Nový kousek do sbírky či jednorázový módní trend? Jaká je nová ikonická kabelka od značky Coperni?
Mohl/a jsi ji zaregistrovat už dřív, ale její moment slávy přichází až teď. Extravagantní módní doplněk je výsledkem neobvyklého spojení módní značky Coperni a newyorské sklárny Heven. Futuristická skleněná mini kabelka připomínající křišťálovou kouli s ďábelskými rohy je plně funkčním módním doplňkem, ale i efektivním nástrojem pro sebeobranu při noční cestě domů.
Poprvé jsme kabelku mohli spatřit na Coperni přehlídce v Paříži, kde značka v rámci FW představovala kolekci inspirovanou Euphorií. A kdo jiný než právě modelka Gigi Hadid mohl mít tu čest poprvé vynést kabelku na oči veřejnosti?
Zakladatelé sklárny Heven, Breanna Box a Peter Dupont, se ke konci roku 2020 rozhodli, že by velmi rádi vytvořili skleněné výrobky, které z jejich domu udělají ráj na zemi. Díky tomuto záměru vznikl i název značky – Heven.
Prvními výrobky Breanny a Petera byla barevná, až záměrně kýčovitá kolekce plná skleniček ve tvaru tulipánů, váz zdobených chapadly nebo malých karaf s uzávěrem ve tvaru ďábelských růžků.
Designerské duo již od počátku vzniku značky přemýšlelo o propojení sklářského průmyslu s módním odvětvím. Jakmile se tedy naskytla příležitost vytvořit kabelku speciálně pro zimní kolekci značky Coperni, neváhali a s nabídkou ihned souhlasili.
Sama Breanna přiznává, že se ke sklu dostala poprvé na kurzu v New Yorku, na který se z nudy přihlásila. Po návratu zpět do Londýna si uvědomila, že ji práce se sklem naplňuje, a tak vzniklo její nadšení pro věc.
Breanna přiznává, že práce se sklem je převážně stále tradiční řemeslo, které vyžaduje zajeté postupy a precizní čistou práci. Avšak Breanna při své práci volí raději cestu volnosti a odproštění se od restriktivních postupů. Raději za sebe nechává promlouvat svou hravost a kreativitu, a i přestože se nějaký kousek občas nepovede, vždy si najde způsob jak ho zužitkovat. Sama přiznává, že své návrhy nerada vyhazuje, ať už vypadají jakkoliv, protože často z těch „nejhorších" vzniknou ty nejzajímavější.
Cílem návrhářského dua je vytvářet skleněné produkty organického původu, zároveň trochu provokovat a vyniknout, ale stát se pro veřejnost zapamatovatelnými.
Jejich spolupráce s kreativním ředitelem značky Coperni, Sébastienem Meyerem, začala po první poslané zprávě z jeho strany. Po rychlém odsouhlasení skrze Zoom call zbývalo pouze rychlé vytvoření prototypu a v neposlední řadě tvorba samotné kabelky. Kabelka vznikla celkem ve třech barevných provedeních a prohlédnout si je můžeme na Instagramu obou značek.
Kabelku v současné době vynesla i zpěvačka Doja Cat, která ji zvolila jako doplněk ke svému red carpet looku na předávání hudebních cen Grammy. Co na ni říkáte vy? Jedná se spíše o umělecké dílo nebo funkční kousek?