Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Co vše se odehrálo na fashion weeku v Miláně?

Kolotoč světových fashion weeků je opět tady. V tomto článku si shrneme všechny důležité momenty, které by ti neměly uniknout z toho, který se odehrál v Miláně.

Gucci by Demna

Kolekce, na kterou čekal celý módní svět. Po letech u Balenciagy se Demna stal kreativním ředitelem Gucci a očekávání byla obrovská – nikdo přesně nevěděl, jaký směr značce vtiskne. Kolekce nakonec přišla jako šok: Gucci kompletně vymazalo svůj Instagram a den před začátkem milánského fashion weeku zveřejnilo lookbook. Ten prezentoval jednotlivé modely zasazené do zlatých rámů, s vlastními jmény a archetypy – rukopis, který si Demna už dříve osvojil.

Gucci v posledních letech čelilo spíše smíšeným ohlasům, ale díky Demnově debutu se podařilo značce vrátit ztracený sex appeal. Dalším esem v rukávu byl krátký film The Tiger, ve kterém ožívají modely z nové kolekce. Film funguje jako metafora – Gucci (nebo „tygr“) se probouzí z dlouhého spánku. Hlavní roli ztvárnila herečka Demi Moore, což přidalo projektu další rozměr. Začátek Demnovy éry u Gucci působí sebevědomě a silně a naznačuje, že budoucí sezóny budou ještě odvážnější.

Diesel

Také Diesel zvolil zcela nekonvenční cestu a přenesl přehlídku přímo do ulic Milána – mezi běžné lidi. Kreativní ředitel Glenn Martens se inspiroval velikonočním hledáním vajíček, ovšem ve své typické, provokativní fashion verzi. Modelky a modelové byli rozmístěni na více než osmnácti lokacích po městě, od barů a kostelů až po sex kluby, uzavřeni v obřích průhledných nafukovacích „vajíčkách“ a oblečeni do nové kolekce.

Cílem bylo přenést „front row“ přímo do ulic a propojit nedosažitelný svět high fashion s každodenností. Přestože někteří kritici a kritičky namítali, že pozornost diváků směřovala více k samotnému konceptu a hledání vajíček než k oblečení, nelze popřít, že Diesel tímto počinem získal obrovskou publicitu a potvrdil svou pověst rebela módního průmyslu.

Bottega Veneta

Milánský fashion week přinesl i další debut. Matthieu Blazy nahradil Louise Trotter na pozici kreativní ředitelky a představil svou první kolekci pro Bottega Veneta. Značka byla vždy synonymem nenápadného luxusu a definovala pojem „quiet luxury“ dávno před tím, než se tento termín stal trendem. Nová kolekce vzdává hold dědictví Bottegy a zároveň přináší moderní reinterpretaci pro rychle se měnící svět.

Celou kolekci bychom mohli shrnout jediným slovem: chic. Už první look, dokonale střižené strukturované sako se širokými rameny, úzkým pasem a ikonickým Knot Box psaníčkem, nastavil tón celé prezentace. Jako žena dokázala Trotter přesně vystihnout, co ženy v byznysu potřebují: sebevědomé, ale stále subtilně ženské staple pieces. Kolekce tak působí jako sofistikovaná redefinice ikonické estetiky Bottegy.

Versace

Největším překvapením týdne byl bezpochyby debut nové éry Versace. Až do poslední chvíle nebylo jasné, zda se přehlídka vůbec uskuteční, nakonec však dorazila zpráva, že show proběhne 26. září. Konala se v galerii zdobené díly mistrů jako Leonardo da Vinci, Caravaggio či Tizian. V prostředí, které evokovalo nadčasovou velkolepost. Samotná runway však byla doplněna o všední objekty: neustlanou postel, fén položený na ručnících nebo sbírku pánví a hrnců. Koncept tak propojoval buržoazní krásu s nedokonalostí každodenní reality.

Samotná kolekce byla poctou „zlaté éře“ Versace z 80. let – barevná, odvážná a hravá, přesto s moderním twistem. Ohlasy publika byly rozporuplné: zatímco jedni ocenili návrat k ikonickému DNA značky, jiní kritizovali určité detaily jako nedotažené. Byl to záměr? Faktem zůstává, že jde o historicky první kolekci, na kterou nedohlížela ani Donatella, ani Gianni. A právě proto je tato kapitola Versace jednou z nejsledovanějších.