O Sabrině Carpenter, Charli XCX a Chappel Roan v posledních týdnech nejde neslyšet. Jak se z nich staly overnight stars a proč zrovna teď?
Espresso, Brat a Good Luck, Babe hrají všude a pravděpodobně pohltily i tvoji FYP na TikToku. Za hity stojí tři pop stars, které jsou na scéně už delší dobu, ale do popředí se na hudební scéně dostaly až v posledních týdnech. Je to jenom náhoda nebo za tím stojí něco víc?
Ani jedna ze zpěvaček není na scéně nováček. Chappel Roan nahrála svůj první song na YouTube už v roce 2014. Minulý rok vydala debutové album The Rise and Fall of a Midwest Princess a teprve to jí zajistilo velký breakthrough, i když přišel až o několik měsíců později.
Sabrina začínala na Disney a první song vydala taky v roce 2014. Podobně jako Chappel zažila průlom kariéry až nedávno - minulý rok ji do popředí dostalo album Emails I Cant Send, se kterým předskakovala Taylor Swift na některých datech Eras Tour a hlavní breakthrough přišel až v dubnu letošního roku, kdy vydala singl Espresso a představila ho na Coachelle.
Charli XCX na tom není jinak - s hudbou začala už v roce 2008, během svojí kariéry měla několik hitů, ale ten největší zažívá až teď s albem Brat. Proč zrovna teď?
Podle LA Times je jedním z důvodů nedostatek nových popstars. Hudební scénu změnil Covid, nic najednou nefungovalo jako dřív a do popředí se dostaly sociální sítě a „hodinové hvězdy“ z TikToku. Ty už nám ale nestačí a fans chtějí další velkou popovou senzaci, jakou byla před čtyřmi lety Olivia Rodrigo. Tahle mezera tak dává příležitost novým tvářím, i když v případě Charli, Chappel a Sabriny spíš staronovým.
Prázdné místo na trhu ale mohl zaplnit i někdo jiný, tak proč zrovna tyhle tři? Charli, Chappel i Sabrina mají společný přístup ke své hudbě - všechny jsou tak trošku brats. Jsou autentické, stoprocentně svoje a proudly messy. Nejde jim o uhlazenou image, ale o sebevyjádření a propojení s fanoušky a fanynkami, se kterými díky jejich otevřenosti hudba silně rezonuje.
Právě tohle nám chybělo u TikTokových overnight senzací - ty vydaly jeden nebo dva songy, které teasovaly několik měsíců do bodu, kdy jsme o ně nakonec ztratili zájem ještě před tím, než vyšly. Pandemie jim moc nepomohla, protože propojit se s někým jenom skrze sociální sítě nikdy není stejné jako v reálu, což se pojí i s dalším důvodem. Performance.
Poslední roky ukázaly, že koncerty jsou k úspěchu potřeba a nevyplatí se je podceňovat. Holky umí podat pořádné shows a díky nim si s fanoušky a fanynkami budují silnější pouto, navíc už hudbu dělají dost dlouho na to, aby se vypilovaly a byly skvělé performerky. Nikdo totiž nechce chodit na boring koncerty nebo v průběhu show zjistit, že daný člověk vlastně neumí naživo zpívat.
Co všem třem zpěvačkám nahrává do karet, je i jejich specifická image. Sabrina is giving polly pocket a Britney Spears. Chappel Roan se nebojí být over the top podobně jako Lady Gaga a Charli XCX se opírá do víc edgy image jako Amy Winehouse nebo Maddona. Splňují tak určitý archetyp, díky čemuž jsou snadno rozpoznatelné a zapamatovatelné.
Pop music je oficiálně back and the industry is healing. Everyone say thank you, Chappel, Charli and Sabrina.