Po odchodu Segia Péreze z Red Bullu na konci roku 2024 se šíří spekulace, že by se mohl na startovní rošt F1 vrátit už v roce 2026. Na to, jak to dopadne si budeme muset ještě počkat, ale mezitím se můžeme podívat, jak vypadala jeho kariéra, a co by ho mohlo čekat v budoucnu.
Sergio, jinak známý taky jako Checo, je 35letý mexický pilot, který ve své kariéře dosáhl na šest vítězství v GP a také na 39 umístění na stupních vítězů.
K motosportu měl blízko už od dětství, jeho otec totiž v oblasti pracoval, a tak nebylo překvapením, že začal závodit už jako malý. Celkem získal pět titulů na motokárách v Mexiku a USA, a ve 14 letech odešel do Evropy, kde pokračoval v juniorských formulích v Německu.
V roce 2011 dostal první šanci ve Formuli 1 u týmu Sauber. Hned v prvních sezónách ukázal, že má potenciál, uměl totiž perfektně pracovat s pneumatikami a dokázal být konkurenceschopný i s průměrným autem. V roce 2012 získal první umístění na stupních vítězů, a to 2. místo při GP Malajsie.
V následující sezóně dostal šanci v týmu McLaren, kde ale nevydržel dlouho. V roce 2014 zamířil do Force Indie, kde strávil sedm stabilních sezón, a stal se uznávaným jezdcem středního pole.
Jeho první vítězství přišlo poměrně pozdě, až ve 190. závodě v roce 2020 při Velké ceně Bahrajnu. FUN FACT: V závodě začínal na posledním místě, ale díky skvělé strategii a výkonu se dostal až na vrchol.
V roce 2021 přesedlal do týmu Red Bull jako náhrada Alexe Albona. Byl to velký krok v jeho kariéře, protože poprvé dostal šanci závodit za top tým. Během čtyř sezón se stal důležitou součástí týmu, čtyřikrát vyhrál GP, získal druhé a třetí místo v šampionátu Mistrovství světa, a Red Bullu pomohl vyhrát týmový šampionát v letech 2022 a 2023. Loni v prosinci společně s týmem oznámili, že po čtyřech společných sezónách dosáhli dohody o rozchodu, přestože mu ještě zbývaly dva roky smlouvy. Tím po 14letém působení v F1 jeho kariéra velice rychle skončila.
V průběhu pobytu v Red Bullu čelil srovnávání s dominantním Maxem Verstappenem, což pro něj bylo velice náročné. Pro web F1.com řekl: „Zejména v loňském roce jsem neukázal, čeho jsem jako jezdec schopen, nyní si lidé najednou uvědomují, jak těžké bylo auto řídit.“ Několikrát ale ukázal, že umí zazářit, především na technických a městských tratích. Vítězství v Monaku, Singapuru nebo Ázerbájdžánu patří k vrcholům jeho působení v týmu.
Od odchodu z týmu trávil většinu času doma v Mexiku se svou ženou a čtyřmi dětmi, a užíval si první velkou přestávku od doby, kdy jezdil na motokárách. Pro web F1.com o své pauze řekl, že „bylo skvělé mít tolik volna a času na to, abych trochu ustoupil, viděl sport zvenčí a mohl si uvědomit cestu, kterou jsem doposud absolvoval.“
Cítí ale, že jeho čas v F1 ještě není u konce. Vrátit se chce pouze, pokud najde správný projekt, kde mu bude tým věřit a kde si budou vážit jeho kariéry a zkušeností. Přiznal, že existuje několik velmi zajímavých projektů, do kterých by se rád zapojil, zároveň ale mluví s několika týmy, které by ho velmi rády stáhly na svoji stranu. Jedním z nich je Cadillac, který v příští sezóně vstoupí do Formule 1 jako 11. tým a podle zrojů má šéf týmu, Graeme Lowdon, Checka na svém seznamu potenciálních jezdců vysoko. O sedačku v týmu už ale projevil zájem i Valtteri Bottas nebo Guanyu Zhou, jak to tedy se Sergiem dopadne si musíme ještě chvíli počkat, ale můžeme mu upéct jeden velký HEAR ME OUT CAKE a třeba to vyjde!
Pro web F1 prozradil, že doufá, že se Red Bull po náročném začátku roku zlepší. Přeje si, aby se týmu dařilo, protože v něm má spoustu přátel. „Strávil jsem s nimi čtyři roky a chci vidět, jak se jim daří. Je jen velmi těžké o tom mluvit.“
Veřejně také podpořil Yukiho Tsunodu, a řekl, že Yuki je velký talent, má správnou mentalitu a správný přístup, aby se vyrovnal s tlakem. „Chci jim popřát to nejlepší. Opravdu doufám, že se jim bude dařit,“ řekl pro web F1.com.
Pokud tě zajímá více ze světa F1, pusť si náš pořad F1 Girlsplaining na YouTube nebo nově i na Spotify a brzy se vidíme u dalšího F1 článku.