Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Bojíš se o své digitální soukromí? Kampaň OwnYourWorld a DJka VTSS ti pomůžou s tvým online bezpečím

Generace Z se obává o své digitální soukromí - tak zní závěr průzkumu Deutsche Telekom, matky českého T-Mobilu, který společnost provedla v sedmi evropských státech včetně Česka, Německa nebo třeba Velké Británie mezi téměř 1800 lidmi ve věku 16 až 26 let. Co dalšího průzkum ukázal a co pro své digitální bezpečí můžeš udělat ty?

Většina mladých chce další vzdělávání

Společnost průzkumem přinesla nejen nová data, ale také potvrdila potřebu důkladnějšího vzdělávání mladých lidí. Více než 90 % z dotazovaných mladých Evropanů a Evropanek má obavy o své digitální soukromí, a přestože řada z nich používá VPN či anonymní režim, téměř polovina dotázaných stále neví, jak efektivně chránit svou digitální identitu. Jistotu v této oblasti cítí jen necelých 7 % dotazovaných.

Co je však nejzásadnější a na co se také následně soustředila společnost Deutsche Telekom, je, že téměř tři čtvrtiny mladých požaduje více informací a další vzdělávání v oblasti digitální ochrany. A tak vznikla evropská kampaň #OwnYourWorld.

Mohlo by tě zajímat:

Newslettery jako pravidelný přísun inspirace: těchto 5 stojí za to odebírat

@mayakovacevic

Všichni za sebou zanecháváme online stopy

#OwnYourWorld má za cíl upozornit na problematiku tzv. digitálních dvojníků a vzdělávat mladou generaci, u které je online svět neoddělitelnou součástí každodenního života.

💡 Co je to digitální dvojník? Je to jednoduše řečeno soubor dat a digitálních stop, které o sobě člověk zanechává online - je to, jako kdyby mělo uživatelstvo na internetu svou „kopii“. Ta může odhalit hodně o jeho chování, zájmech i soukromí, a proto je důležité chránit, kdo k těmto datům má přístup a jak je využívá.

Kampaň #OwnYourWorld upozorňuje na to, že si mladí lidé ani nemusí uvědomit, jak moc jsou jejich digitální dvojníci součástí jejich každodennosti. Mohou přitom vést k zahlcení informacemi, zneužít jejich nově objevený zájem nebo ukrást jejich originální nápady v online prostoru, což může ovlivnit nejen to, jak je vnímají ostatní, ale i jak vnímají sami sebe.

Online lekce pod taktovkou polské DJky VTSS

Kampaň odstartovala v polovině července ve Vídni v Café Landtmann, kde se uskutečnil i speciální launch event s vystoupením polské DJky a producentky VTSS (Martyna Maja), která se stala tváří edukačního materiálu kampaně.

Stejnojmenná online platforma ownyourworld.online nabízí sérii šesti digitálních lekcí na téma individuality a ochrany online identity - dozvíš se něco o sledování dat i vlivu algoritmů.

Lekce jsou bezplatné a navržené tak, aby ti přiblížily problematiku digitální identity a účinné ochrany soukromí srozumitelnou formou, která je svižná a poradí si i s tvým krátkým attention spanem.

Vede je sama VTSS a vizuálně vycházejí ze surrealistického videoklipu režisérského dua Shadrinsky ke skladbě DJky Can't Catch Me, který měl premiéru na vídeňském eventu a který kreativně reflektuje ztrátu kontroly nad digitální identitou.

I swear, že to není žádná nuda a pokud cítíš, že tvé online bezpečí je v ohrožení, rozhodně na platformu zamiř.