Přihlášení se k heyfomo

Po přihlášení budeš mít přístup ke všemu obsahu na heyfomo.cz, můžeš komentovat články a další features, just do it!
Reset hesla

Balenciaga je obviněna z propagace nadměrné sexualizace dětí

Značka skupiny Kering je masivně kritizována za pedofilní vyobrazení dětí ve své nejnovější reklamní kampani.

Nová kolekce Balenciaga Gift Shop se skládá z domácích potřeb a doplňků pro domácí mazlíčky, včetně krabiček na svačinu, misek pro psy a vánočních ozdob.

Kampaň The Objects byla focena Gabrielem Galimbertim. Na propagaci těchto luxusních předmětů Balenciaga zobrazuje malou holčičku s plyšovým medvídkem v ruce, která má na sobě postroj, jenž má silné BDSM konotace. Na další fotografii na sobě má medvídek string vest a choker. Tyhle fotky rychle vyvolaly negativní reakci, a dokonce se objevila souvislost mezi touto nejnovější kontroverzní kampaní a předchozí kampaní ze začátku listopadu.

O co se jednalo v listopadové kampani?

Balenciaga zveřejnila kampaň s Adidasem, kterou nafotil fotograf Chris Maggio. Spolupráce zahrnovala fotografie tašky ve tvaru přesýpacích hodin, která byla umístěna na hromadě papírů. Mezi těmito papíry byla i stránka převzatá z rozsudku nejvyššího soudu z roku 2008 ve věci Spojené státy americké vs. Williams. V případu se zkoumalo, zda zákony zakazující kuplířství (propagaci dětské pornografie) omezují právo na svobodu projevu podle prvního dodatku.

Další fotografie zachycuje herečku Isabelle Huppert sedící v kanceláři. V pozadí je vidět umělecká kniha Michaela Borremanse. Jeho díla zobrazují nahé děti a dospělé osoby, které se dopouštějí násilných činů včetně kanibalismu.

Balenciaga smazala všechny své příspěvky na Instagramu a kreativní ředitel značky Demna se omluvil:

Naše tašky s medvídky se v této kampani nikdy neměly objevit s dětmi. Tuto kritiku bereme velmi vážně. Proti osobám zodpovědným za inscenaci, které bez našeho souhlasu začlenily prvky z kampaně Jaro/Léto 2023, podnikneme právní kroky.
Demna

Co na to říká veřejnost?

Uživatelé Twitteru Balenciagu osočili z propagace pedofilie a zneužívání dětí/pornografie s tím, že materiály byly zařazeny záměrně a že medvědi představují BDSM fetiše. Zpochybnili také zarámovaný certifikát na dalším z Maggiových obrázků, na němž je podle nich uvedeno jméno Johna Phillipa Fishera, který byl podle místních michiganských novin v roce 2018 odsouzen za zneužívání své vnučky.

Galimberti, fotograf kampaně, řekl časopisu Newsweek:

Nejsem v pozici, abych komentoval rozhodnutí společnosti Balenciaga, ale musím zdůraznit, že jsem nebyl oprávněn jakýmkoli způsobem vybírat ani výrobky, ani modely, ani jejich kombinaci.
Galimberti

Dodal, že byl na místě pouze proto, aby osvětlil scénu a pořídil snímek.

Maggio se nevyjádřil.