Cykličnost se netýká jen módních kousků. Stejně jako před časem analogové foťáky, i drátová sluchátka zažívají návrat. Jestli se ti povalují na dně šuplíku, teď je ten správný čas je vytáhnout.
Drátová sluchátka jsou pro naši generaci věc, se kterou jsme vyrostli. Díky nim jsme mohli poslouchat hudbu v MHD po cestě do školy, ale byla to taky pain in the ass. Kdo si nepamatuje neustálé rozmotávání, nezná pravou bolest. Naše společnost je od devadesátých let plná malých technologických převratů a jedním z nich byl i přechod z klasických drátových sluchátek na ta bezdrátová.
Apple v roce 2016 představil novou řadu smartphonů iPhone 7 a kromě nových funkcí taky jednu odstranil - tři a půl milimetrového jacka na sluchátka. Bezdrátová sluchátka se stala nejen pohodlnějším zařízením k poslechu hudby nebo podcastů, ale také módním doplňkem, například AirPods Max díky svému vzhledu i možnosti je zdobit a upravovat podle sebe. Bezdrátová sluchátka jsme přivítali s otevřenou náručí, a ta klasická se stala spíše nostalgií a využití našla jen ve chvíli, kdy se nám bezdrátová vybila.
…je heslo, které mladší generace, co se týče sluchátek, právě naplňuje. Kromě toho, že se trendy opakují a cyklí, mají i velkou tendenci na sebe reagovat. To znamená, že po roce nošení baggy oblečení a používání bezdrátových sluchátek se vrací všechno mini, uplé a drátové.
To, že jsou zpět, je nádech nostalgie jak pro nás, tak i pro mladší ročníky Gen Z, které drátová sluchátka nezažily tak jako 2000’s babies. Existuje dokonce profil na Instagramu, který postuje fotky známých celebrit, které nosí drátová sluchátka and it is all about the vibe.
Drátová sluchátka se nevrací kvůli technické výhodě (používat je v dnešní době je spíše náročnější), ale proto, jaký vytváří s outfitem vibe. Stal se z nich zkrátka módní doplněk a statement. Vytváří lowkey don't care vibe, který je ideální na léto. Zároveň tohle může mít na svědomí vlna Y2K trendů, které se do módy poslední dobou dostávají.
Drátová sluchátka můžeme vidět jako doplněk i v kampaních známých značek, které tak na jejich návratu mají nějaký podíl. Například SKIMS v kampani se Sabrinou Carpenter nebo u newyorské značky Jane Wade.
Jestli se pořád ptáš, kdo by se k nim vlastně vracel nebo proč, tak si vzpomeň, proč mnoho z nás fotí na analog nebo staré digitální foťáčky nebo proč si kupujeme vinylové desky, je to prostě vibe, nostalgie a zpomalení v téhle crazy rychlé době.