Reklamy na Super Bowl LIX jely na vlně humoru a nostalgie. Nečekej ale inteligentní humor, spíš vibe tvojí TikTok for you page. Které spoty nás letos bavily nejvíc?
Matthew McConaughey ti v prostředí Vlka z Wall Street představí konspirační teorii o původu fotbalu, který podle něj vznikl jen proto, aby se prodávalo více jídla.
Celý spot působí jako film, který miluju, takže mě bavil už jen díky tomu. Branding značky byl sice vidět po celou dobu, ale nepůsobil nuceně a nijak nerušil. V Uber Eats na svém spotu rozhodně nešetřili – kromě hlavní hvězdy se ve videu objevují i Kevin Bacon, Greta Gerwig, Charli XCX, Martha Stewart a Sean Evans, což dává celé reklamě ještě větší popkulturní rozměr.
Debata Rogera Federara a Elma o tom, jestli má na své tenisce napsáno Qc nebo On zní na první dobrou jako bizár. Bizár to rozhodně je, ale skvělej! Baví mě, když se značka nebere moc vážně a umí si ze sebe udělat srandu, a to tady přesně najdeš.
Marketingový ředitel On v rozhovoru zmínil, že s jejich rostoucí značkou neustále hledají nové způsoby, jak vyniknout ve světě sportu. Jedním z nich je i jejich logo, které si lidé často špatně vykládají. Tímto spotem chtěli situaci vyřešit s humorem a zároveň ji uvést na pravou míru.
Hellmann’s letos vsadil na nostalgii a oživil ikonickou scénu z When Harry Met Sally. Sally si stěžuje na svůj sendvič, dokud nepřidá Hellmann’s majonézu, padne pár vtipných momentů a na závěr Sydney Sweeney pronese legendární větu z filmu: „I’ll have what she’s having.“
Já osobně film neviděl. Není mi 50 a nehodlám dnes zestárnout. I přesto mě reklama dokázala pobavit, takže si zaslouží svoje místo v tomto výběru.
Fun fact: Na tento spot vtipně reagovala konkurenční značka postem na platformě X: „With Duke's, you don’t have to fake it...“
Ze všech reklamních spotů, které jsem na Super Bowlu viděl, na mě tenhle působí nejvíc random – a právě proto jsem ho viděl asi čtyřikrát a utkvěl mi v paměti. Není tohle nakonec přesně cílem reklamy?
Spot je parodií na zpěvákovu skladbu „Kiss From A Rose“, přičemž hlavní pointa celé reklamy stojí na slovní hříčce – Seal zpívá převlečený za seal (anglicky tuleň).
V krátkém spotu se David Beckham od rodičů dozví, že má bratra jménem David (Matt Damon), kterého se rozhodne najít. I když jsou oba trochu jiní, spojuje je láska ke Stelle.
Celé to vyšlo ve správný moment – všichni máme teď Davida po jeho kampani s HUGO plnou For You page. Mimo to jsem se u sledování upřímně zasmál.
David Beckham i Matt Damon se značkou spolupracují již spoustu let. Nikdy jsme je ale neviděli spolu „na plátně“. Tohle spojení mě baví a chci tohle bratrské duo vídat častěji!
Líbi se mi, že tato reklama nechá diváka nebo divačku oproti ostatním zpomalit a tím vyčnívá. Po všem tom chaosu a humoru je to příjemná změna tempa.
Vin Diesel má údajně rád HÄAGEN-DAZS již odmala, kdy mu zmrzlinu ukázala jeho máma. Jako mladý herec se zmrzlinou rád odměňoval.
Minulý rok jeho reklama s produkčními náklady 0$ vydělala za 24 hodin 19.3M$. Upřímně doufám, že to letos nedopadne stejně, spot totiž odkazuje na e-shop, kde je jen triko se svastikou. Tahle reklama dokazuje, že nemusíš utratit spoustu peněz na produkci, aby tvůj spot měl zásah.
Fun Fact: Kdyby ses jeho triko rozhodl*a nosit v Česku, můžeš se tím dopouštět trestného činu.
Z nostalgie se v marketingu stává čím dál silnější nástroj – studie ukazují, že reklamy s nostalgickými prvky mají větší šanci stát se virálními, a není tedy divu, že se značky snaží na tomto trendu svézt. Letos ale nostalgie společně s prvoplánovým humorem dominovala tak moc, že jednotlivé spoty začaly splývat a žádný z nich skutečně nevystoupil z davu.
Super Bowl sice přinesl relativně kvalitní reklamy, které držely komunikaci brandů a nikoho neurazily, ale zároveň mě nic nepřekvapilo ani ve mně nezanechalo hlubší stopu. Jak to bývá ve světě marketingu – když se něco snaží být pro všechny, často není pořádně pro nikoho. Proto bych letošní Super Bowl z pohledu reklamy ohodnotil 6/10.