Značka skupiny Kering je masivně kritizována za pedofilní vyobrazení dětí ve své nejnovější reklamní kampani.
Nová kolekce Balenciaga Gift Shop se skládá z domácích potřeb a doplňků pro domácí mazlíčky, včetně krabiček na svačinu, misek pro psy a vánočních ozdob.
Kampaň The Objects byla focena Gabrielem Galimbertim. Na propagaci těchto luxusních předmětů Balenciaga zobrazuje malou holčičku s plyšovým medvídkem v ruce, která má na sobě postroj, jenž má silné BDSM konotace. Na další fotografii na sobě má medvídek string vest a choker. Tyhle fotky rychle vyvolaly negativní reakci, a dokonce se objevila souvislost mezi touto nejnovější kontroverzní kampaní a předchozí kampaní ze začátku listopadu.
Balenciaga zveřejnila kampaň s Adidasem, kterou nafotil fotograf Chris Maggio. Spolupráce zahrnovala fotografie tašky ve tvaru přesýpacích hodin, která byla umístěna na hromadě papírů. Mezi těmito papíry byla i stránka převzatá z rozsudku nejvyššího soudu z roku 2008 ve věci Spojené státy americké vs. Williams. V případu se zkoumalo, zda zákony zakazující kuplířství (propagaci dětské pornografie) omezují právo na svobodu projevu podle prvního dodatku.
Další fotografie zachycuje herečku Isabelle Huppert sedící v kanceláři. V pozadí je vidět umělecká kniha Michaela Borremanse. Jeho díla zobrazují nahé děti a dospělé osoby, které se dopouštějí násilných činů včetně kanibalismu.
Balenciaga smazala všechny své příspěvky na Instagramu a kreativní ředitel značky Demna se omluvil:
Uživatelé Twitteru Balenciagu osočili z propagace pedofilie a zneužívání dětí/pornografie s tím, že materiály byly zařazeny záměrně a že medvědi představují BDSM fetiše. Zpochybnili také zarámovaný certifikát na dalším z Maggiových obrázků, na němž je podle nich uvedeno jméno Johna Phillipa Fishera, který byl podle místních michiganských novin v roce 2018 odsouzen za zneužívání své vnučky.
Galimberti, fotograf kampaně, řekl časopisu Newsweek:
Dodal, že byl na místě pouze proto, aby osvětlil scénu a pořídil snímek.
Maggio se nevyjádřil.